خطوط دفاعی داعش در غرب موصل فروپاشید

خطوط دفاعی داعش در غرب موصل فروپاشید
سه شنبه 21 دی 1395 - 07:53

یک مقام محلی در استان نینوا اعلام کرد، مهم ترین خطوط دفاعی گروه تروریستی داعش در سمت راست رود دجله در غرب موصل فروپاشید.

العالم ـ ایران

این مقام محلی در گفت وگو با سومریه نیوز خاطرنشان کرد: صدای تیراندازی شدید در نزدیکی مقرهای اصلی داعش در شهر شنیده می شود و بیشتر این تروریست ها از جمله اعراب و اتباع خارجی عقب نشینی کرده اند.
وی گفت: پس از انتشار خبر کشته شدن به اصطلاح وزیر جنگ داعش آشوب کوچه های بخش قدیمی موصل واقع در ساحل راست شهر را فراگرفته است.

کشته شدن معاون ابوبکر بغدادی در موصل
از سوی دیگر یک مقام نظامی استان نینوا گفت: معاون ابوبکر بغدادی رهبر داعش در حمله نیروی هوایی عراق در مرکز موصل کشته شد.
این مقام افزود: نیروهای نظامی به ساختمان دانشگاه موصل در مرکز شهر بسیار نزدیک شده اند. ساختمان دانشگاه یکی از مهمترین پایگاه های داعش در بخش شرقی شهر به شمار می آید.
همچنین یک مقام محلی در استان نینوا روز دوشنبه خاطرنشان کرد: افراد مسلح ناشناس به سه گشتی عناصر داعش در بخش البعاج در غرب شهر موصل حمله کردند و به دنبال آن، این گروه تروریستی منع آمد و شد خودروها را اعلام کرد.
وزارت دفاع عراق نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروی هوایی پنج در منطقه الرشید در بخش شرقی شهر، کارگاه بمب گذاری تروریست های داعش را منهدم کرد و تمامی کارشناسان بمب گذاری که خارجی هستند، کشته شدند.

کشته شدن 3 عضو برجسته داعش در حمله هوایی
این وزارتخانه خاطرنشان کرد: سه تن از عناصر برجسته داعش در حملات هوایی به محله الحدباء در موصل به نام های احمد مزعل تبعه عربستان مسئول ارتش به اصطلاح خلافت در موصل، دومی حازم محمد مسئول نیروهای ویژه مهاجم و محمود اسماعیل مسئول انتحاری های عرب به هلاکت رسیدند.
بر اساس این گزارش، نیروی هوایی عراق چهار خودرو بمب گذاری شده را منهدم کرد و 40 تروریست را در منطقه شیرخان به هلاکت رساند.
از سوی دیگر ابومهدی المهندس معاون رئیس هیات الحشد الشعبی ( نیروهای داوطلب مردمی عراق) از نزدیک بودن زمان شروع مرحله ششم آزادسازی غرب موصل خبر داد.

پربیننده ترین خبرها