عراقچی: بیش از مقدار قبلی غنی‌سازی می‌کنیم

عراقچی: بیش از مقدار قبلی غنی‌سازی می‌کنیم
سه شنبه 21 دی 1395 - 23:36

رئيس هيات كشورمان در جلسه امروز كميسيون مشترك گفت: ايران قادر خواهد بود مواد بيشتري را غني سازي كند.

العالم - ایران

عباس عراقچي رئيس هيات كشورمان در جلسه امروز كميسيون مشترك با تكذيب خبر وال استريت ژورنال گفت: امروز كميسيون مشترك در پايان جلسه خود همچنين با طرح ايران براي پاكسازي رسوبات از تاسيسات غني سازي نظنز موافقت كرد.

وي افزود: بر اساس اين طرح كليه رسوبات مواد غني شده كه از لوله ها بيرون آورده مي شوند از شمول ٣٠٠ كيلو ذخاير مواد غني شده  ايران خارج شده و بدين ترتيب ايران قادر خواهد بود مواد بيشتري را غني سازي كند.

عراقچي اضافه كرد اين مصوبه كميسيون مشترك كه محصول ماه ها مذاكرات كارشناسي توسط متخصصين سازمان انرژي اتمي كشورمان است پس از ترجمه در سايت وزارت امور خارجه درج خواهد شد.

گفتنی است، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال ماه نوامبر سال گذشته میلادی گزارش داده بود که آمریکا و شریکانش در حال رایزنی با ایران بر سر گام‌هایی برای کاهش ذخائر اورانیوم غنی‌شده این کشور در  تأسیسات هسته‌‌ای نطنز هستند.

وال‌استریت ژورنال در آن زمان گزارش داد در مذاکرات بین کارشناسان هسته‌ای آمریکا، اروپا و ایران، به طرف ایرانی پیشنهاد شده که 100 کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده جامانده در لوله‌ها و ماشین‌آلات مرکز غنی‌سازی نطنز را طی چند هفته یا حداکثر 2 ماه، پاکسازی کند.

روزنامه آمریکایی نوشته بود این رایزنی‌های یکی از اقدامات دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا برای تقویت توافق هسته‌ای پیش از ترک کاخ سفید است.

این روزنامه سه‌شنبه از قول منابع آگاه به مذاکرات سه‌شنبه گزارش داده ایران با طرح آمریکا برای پاکسازی این تأسیسات و خروج اورانیوم غنی‌شده و کاهش غنای آن موافقت کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها