تلاش کنگره آمریکا برای تروریست نامیدن سپاه!

تلاش کنگره آمریکا برای تروریست نامیدن سپاه!
پنج‌شنبه 23 دی 1395 - 09:19

بر اساس یکی از طرحهای ادعایی و بی اساس مطرح‌شده در لایحه، قانون‌گذاران آمریکایی در اقدامی خصمانه به دنبال تروریست نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند.

العالم - آمریکا

وبسایت «دیلی کالر» در مطلبی نوشت: بر اساس دو طرح که اواخر روز چهارشنبه برای دومین بار در کنگره آمریکا مطرح شد، قانون‌گذاران آمریکایی به دنبال تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروه اخوان‌المسلمین هستند. «تد کروز»، سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس این دو طرح را در سنا مطرح کرد. «مایکل مک‌کال»، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان از ایالت تگزاس و «ماریو دیاز-بالارت»، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان از ایالت فلوریدا نیز این دو طرح را در مجلس نمایندگان مطرح کردند.
این دو طرح در صورت تصویب در سنا و مجلس نمایندگان و دریافت امضای رئیس‌جمهور، از وزارت خارجه آمریکا خواهد خواست هم سپاه پاسداران و هم اخوان‌المسلمین را دو نهاد خارجی قلمداد کند که، به ادعای اعضای کنگره، به دنبال اشاعه یک «ایدئولوژی خشن اسلامی» هستند و مأموریت‌شان نیز «نابودی غرب» است. همچنین در صورت قرار گرفتن نام آن‌ها در لیست «سازمانهای تروریستی»، آمریکا باید اقداماتی را برای قطع دسترسی‌شان به منابع مالی در دستور کار قرار دهد.
مک‌کال، «قانون تروریستی خواندن سپاه» را در مجلس نمایندگان مطرح کرد. این قانون از وزارت خارجه می‌خواهد سپاه پاسداران را «سازمانی تروریستی» قلمداد کند.
در ادامه این مطلب آمده است: کنگره آمریکا در حالی می‌کوشد سپاه را در لیست سازمان‌های حامی تروریسم قرار دهد که اعضای گروه 5 + 1 روز دوشنبه اعلام کردند 116 تن اورانیوم طبیعی در اختیار ایران قرار گرفته است.
مک‌کال با مطرح کردن اظهاراتی بی‌اساس و مضحک در خصوص سپاه پاسداران، مدعی شد: «اگر یک سازمان خارجی شبیه به گروهی تروریستی باشد، شبیه یک گروه تروریستی فعالیت کند و از تروریسم حمایت کند، باید آنچه هست نامیده شود؛ یعنی یک سازمان تروریستی خارجی. ... دولت اوباما تصمیم گرفته است چشمان خود را بر روی فعالیت‌های این سازمان ببندد؛ آن هم برای حفظ یک توافق هسته‌ای ناقص که به گفته مقامات ارشد ایران، رفتار آن کشور را تغییر نخواهد داد.»

پربیننده ترین خبرها