چرا مصر به سوریه نیرو نمی‌فرستند؟

چرا مصر به سوریه نیرو نمی‌فرستند؟
پنج‌شنبه 23 دی 1395 - 20:13

وزیر خارجه مصر بار دیگر تاکید کرد که کشورش با مشارکت در هرگونه درگیری نظامی در سوریه مخالف است.

العالم - مصر

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سامح شکری که در برلین به سر می برد، در گفتگو با خبرگزاری آلمان تاکید کرد که درگیری نظامی، بحران سوریه را حل و فصل نخواهد کرد.

وی افزود: جامعه جهانی باید اذعان کند که "درگیری نظامی" راه حلی برای بحران سوریه نیست و مادامی که گروههای تروریستی به عرصه سوریه نفوذ پیدا کردند، این بحران ادامه خواهد داشت و نیز تا زمانی که تلاشهای جامعه بین الملل برای نابودی کامل این گروهها از جدیت برخوردار نباشد، این گروههای تروریستی همواره در راستای ایجاد بی ثباتی در سوریه اقدام خواهند کرد.

سامح شکری تصریح کرد که مصر برای دفاع از جهان و دفاع از امنیت و ثبات در حاشیه دریای مدیترانه و نیز در عرصه بین الملل، با تروریسم مبارزه می کند.

عبدالفتاح سیسی رییس جمهور مصر پیش از این در 22 نوامبر تاکید کرد که کشورش از ارتش سوریه در مقابله با عناصر افراطی حمایت می کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اعزام نیروهای مصری به سوریه گفت: اولویت ما آن است که ارتش‌های ملی را در کشورهای مختلف حمایت کنیم، مثلا ارتش لیبی را در سیطره بر خاک این کشور و برخورد با عناصر افراط‌ گرا و ایجاد امنیت یاری دهیم.. همین امر در مورد سوریه هم صادق است و ما از ارتش سوریه و همچنین ارتش عراق حمایت می کنیم.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها