اعلام آمادگی مشروط آسانژ برای انتقال به آمریکا

اعلام آمادگی مشروط آسانژ برای انتقال به آمریکا
جمعه 24 دی 1395 - 12:55

جولیان آسانژ آمادگی خود را برای تسلیم شدن به امریکا اعلام کرد مشروط بر اینکه واشنگتن "برادلی مانینگ" را که به جرم انتقال اطلاعات به "ویکی لیکس" به 35 سال زندان محکوم کرده، عفو کند.

العالم - آمریکا
به گزارش گروه بین الملل العالم به نقل از خبرگزاری "تاس" در صفحه رسمی سایت ویکی لیکس در تویتر دیروز پنجشنبه 23 دیماه آمده است که چنانچه باراک اوباما، فرمان عفو "مانینگ" را اعلام کند به آمریکا خواهد رفت. در حالی که شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه آسانژ خلاف قانون اساسی ارزیابی شده است.
شبکه تلویزیونی ABC به تازگی تصریح کرد که بنا به درخواست "مانینگ"، اوباما احتمالا به زودی با تخفیف مجازات این کهنه سرباز موافقت خواهد کرد.
مقام های واشنگتن می گویند "برادلی مانینگ"، کهنه سرباز امریکایی بیش از 700 هزار سند نظامی و دیپلماتیک و تعدادی نوار ویدیو ازعملیات نظامی امریکا در عراق در سال های 2009 و 2010 در اختیار سایت ویکی لیکس قرار داده است.
سایت ویکی لیکس در نوامبر گذشته از باراک اوباما خواسته بود تا قبل از پایان دوره ریاست جمهوری اش فرمان عفو "مانینگ" و "ادوارد اسنودن"، جاسوس سابق سازمان جاسوسی امریکا را که در زمان حاضر به روسیه پناهنده شده صادر کند.
" جولیان آسانژ"، بنیانگذار سایت ویکی لیکس که به اتهام ارتکاب جرایم جنسی در سوئد تحت تعقیب پلیس قراردارد، از سال 2012 به سفارت اکوادر در لندن پناهنده شده است. 

آسانژ که تمام اتهام ها را رد کرده و آن را سیاسی می داند،  بیم آن دارد که توسط پلیس دستگیر شده و به سوئد فرستاده شود.

بنیانگذار ویکی لیکس شهروند استرالیاست و می ترسد که در صورت انتقال به سوئد، به آمریکا تحویل داده شود. در این صورت به جرم افشای اسناد محرمانه امریکا در سایت ویکی لیکس، 35 سال زندان یا اعدام منتظر اوست.

208-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها