ملاقات عباس با پاپ فرانسیس پیش از کنفرانس پاریس

ملاقات عباس با پاپ فرانسیس پیش از کنفرانس پاریس
شنبه 25 دی 1395 - 12:12

محمود عباس امروز و پیش از آغاز کنفرانس صلح پاریس، با پاپ فرانسیس دیدار می‌کند.

العالم - اروپا

آسوشیتد پرس روز شنبه گزارش داد؛ محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز برای دیدار با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان عازم واتیکان می‌شود. ملاقات آن‌ها در آستانه برگزاری کنفرانس صلح پاریس انجام می‌شود.
گفته می‌شود احتمالاً عباس در این دیدار، نگرانی خود را در خصوص انتقال احتمالی سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی ابراز کند. فلسطینی‌ها به شدت مخالف این اقدام احتمالی دونالد ترامپ هستند و آن را مانعی جدی بر سر راه مذاکرات صلح می‌دانند.
واتیکان مدت‌هاست می‌کوشد ساختار مقدس قدس اشغالی به وسیله یک توافق بین‌المللی تضمین شود. قرار است عباس پس از ملاقات با پاپ، سفارت فلسطین را در واتیکان افتتاح کند. واتیکان چندی پیش موجودیت فلسطین را به عنوان یک کشور پذیرفت.
فرانسه روز یکشنبه (فردا) از بیش از 70 کشور در کنفرانس صلح پاریس میزبانی خواهد کرد؛ مکانی که آخرین فرصت را برای تبیین دیدگاه‌های اوباما در این خصوص در اختیار دولت وی قرار خواهد داد. انتظار نمی‌رود این کنفرانس به پیشرفتی ملموس منجر شود.
دونالد ترامپ هنوز سیاست خود را در قبال خاورمیانه و منازعه فلسطین و اسرائیل به طور شفاف اعلام نکرده است؛ ولی متذکر شده است در قیاس با دولت‌های پیشین آمریکا، روابط گرم‌تری با رژیم اسرائیل خواهد داشت. وی همچنین وعده داده است سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل کند. محمود عباس نیز با ارسال نامه‌ای به ترامپ، درباره پیامدهای این انتقال به وی هشدار داده است.

پربیننده ترین خبرها