ششمین سالگرد انقلاب تونس و ادامۀ اعتراضات

ششمین سالگرد انقلاب تونس و ادامۀ اعتراضات
يکشنبه 26 دی 1395 - 05:42

تونسی ها در سالگرد انقلاب این کشور همچنان شعار مبارزه بیکاری و فساد سر می دهند.

العالم - تونس

راهپیمایی ششمین سالگرد انقلاب مردم تونس همراه با اعتراضات و خواسته های مردمی  بوده است. تنش هایی که در شماری از شهرهای تونس وجود دارد به خیابان الحبیب البورقیبه در پایتخت این کشور منتقل شده است.

در ششمین سالگرد انقلاب مردم تونس، صدای اعتراضات بالاتر از صدای جشن و گرامیداشت این مراسم بوده است. احزاب گروه های معارض و دولت این مراسم را گرامی داشتند و همه بر دشوار بودن اوضاع اجتماعی و اقتصادی تونس تاکید دارند. همه گروه های سیاسی تاکید می کنند آزادی بیان، تدوین قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات دموکراتیک از مهم ترین دستاوردهای انقلاب تونس بوده ولی فساد و بیکاری از مشکلاتی است که همه را خسته کرده است. 

شش سال از سرنگون شدن دولت زین العابدین بن علی می گذرد و همچنان مردم تونس همان شعارهای شش سال پیش نظیر آزادی و کرامت ملی و کار سر می دهند.

احزاب تونس و بخش هایی از مردم این کشور از سالگرد انقلاب خوشحال هستند ولی گروه های زیادی از تونسی ها این روز را برای بیان اعتراضات خود انتخابات کرده اند. این گروه ها می گویند انقلاب تونس نتوانسته است اهداف اصلی خود را محقق کند. اعتراضات مردمی در شهرهای بنقردان و المکناسی ادامه دارد و در پایتخت تونس بار دیگر از این خواسته ها حمایت شد.

همچنین خانواده های شهدای انقلاب از به حاشیه راندن خود ناراضی هستند. پای اعتصاب غذای بیکاران نیز به این مراسم نیز باز شد و این افراد امیدوارند صدای آنان در چنین روزی شنیده شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها