آیا ترامپ در اولین سفبر خارجی‌اش به دیدار پوتین می‌رود؟

آیا ترامپ در اولین سفبر خارجی‌اش به دیدار پوتین می‌رود؟
يکشنبه 26 دی 1395 - 21:47

سخنگوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا، خبر روزنامه ساندی تایمز را دربارۀ دیدار ترامپ و پوتین تکذیب کرد.

العالم آمریکا

روزنامه ساندی تایمز چاپ انگلیس نوشته بود که ترامپ برای دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری آمریکا در آیندۀ نزدیک در رِیکاویک پایتخت ایسلند برنامه ریزی می کند. اما خبرگزاری بلومبرگ آمریکا اعلام کرد که شان اسپایسر سخنگوی ترامپ خبر ساندی تایمز را صد در صد دروغ دانست.
سفارت روسیه در لندن پایتخت انگلیس هم اعلام کرد که خبر ساندی تایمز درباره دیدار احتمالی دونالد با پوتین و امضای توافقنامه ای درباره کاهش سلاح های هسته ای "تلاشی برای منع ترامپ از پرداختن به وظایف ریاست جمهوری خود" است.
روزنامه ساندی تایمز چندی پیش نوشته بود که ترامپ ظرف چند هفتۀ پس از 20 ژانویه یعنی روز تصدی رسمی ریاست جمهوری آمریکا با پوتین دیدار خواهد کرد.
این روزنامه افزوده بود: "تیم ترامپ به مقامات انگلیسی ابلاغ کرده است که ترامپ در پایتخت ایسلند با پوتین دیدار خواهد کرد. سفر ترامپ به ایسلند اولین سفر خارجی اش پس از تصدی ریاست جمهوری خواهد بود".
وزارت امور خارجه ایسلند نیز قبل از اینکه سخنگوی ترامپ خبر ساندی تایمز را تکذیب کند، اعلام کرده بود که آمادۀ میزبانی ترامپ است ولی هیچ درخواستی برای میزبانی او دریافت نکرده است.
ریکاویک 30 سال پیش میزبان میخائیل گورباچف دبیر کل وقت حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی و رونالد ریگان رئیس جمهوری وقت آمریکا بود.
اتحاد جماهیر شوروی و آمریکا در آن زمان گام بزرگی برای پایان دادن به جنگ سرد برداشتند و سنگ بنای کاهش سلاح های راهبردی را گذاشتند.
 
214
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها