اظهارات نوری مالکی دربارۀ متهمی بین المللی

اظهارات نوری مالکی دربارۀ متهمی بین المللی
دوشنبه 27 دی 1395 - 10:23

"نوری مالکی" معاون رئیس جمهور عراق، اعدام سه فعال سیاسی بحرینی توسط رژیم آل خلیفه را اقدامی دیگر در راستای قتل سازمان یافتۀ مخالفان بحرینی ارزیابی کرد و پیگرد و محکومیت بین المللی نقض حقوق بشر در این کشور را خواستار شد.

العالم بحرین 

در متن بیانیۀ نوری مالکی آمده است:

"این جنایت وحشتناک و رفتار سلطه جویانه و تن ندادن به فریاد سازمان های بین المللی حقوق بشر و نپذیرفتن زبان تعقل و حق و منطق، دولت بحرین را در جایگاه متهمی بین المللی قرار می دهد که مرتکب قتل سازمان یافتۀ مخالفان حکومت می شود؛ اقدامی که با تمام عرف های سیاسی در جهان، مغایر است.

این دولت، رویارویی با ملت بحرین را انتخاب کرد؛ ملتی که باید در عزتمند زیستن نقش ایفا کند و با تظاهرات و تحصن و فریاد برآوردن و استفاده از همه راه های مسالمت جویانه، موجودیت و حقانیت خود را ثابت کند.

عراقی ها، همگی، این عمل ننگین و جنایت شرم آور و رفتار انتقام جویانۀ مقامات بحرین را محکوم و ضد آن اعلام انزجار می کنند، چرا که چنین اقدامی، ضد ملتی بی دفاع و مسالمت جو، اقدامی غیراسلامی و غیرانسانی است. در همین راستا، مردم عراق، از مقامات بحرین می خواهند که از رویۀ قتل و بازداشت و کوچاندن مردم دست بکشد، زیرا این کار به بروز گسست در روابط سیاسی و تشنج و رویاروییِ هر چه بیشتر منجر می شود و کنترل دولت بر اوضاع را نابود خواهد کرد.

این مصیبت دردناک را به خانواده های شهدا، علمای بحرین و مردم این کشور تسلیت می گوییم و تاکید می کنیم که این خونِ پاک، همواره قوی تر از قدرت طغیان و سلطه جویی باقی خواهد ماند و از سازمان های بشردوست و سازمان های حقوق بشری در منطقه و جهان می خواهیم نقض حقوق بشر در بحرین را پیگیری، شناسایی، رسوا و محکوم کنند.

انا لله و انا الیه راجعون"

205

پربیننده ترین خبرها