رد اتهام پرداخت رشوه از سوی سامسونگ

رد اتهام پرداخت رشوه از سوی سامسونگ
دوشنبه 27 دی 1395 - 11:12

شرکت سامسونگ می گوید نمی تواند اتهام دادستان های ویژه کره جنوبی به رئیس این شرکت مبنی بر پرداخت رشوه را بپذیرد

العالم - آسیا

به نقل از رویترز، گروه سامسونگ در بیانیه ای در واکنش به درخواست دادستان های ویژه برای صدور حکم بازداشت رئیس این شرکت، پرداخت رشوه در بحران سیاسی مالی سال 2015 را رد کرد. این بحران باعث هفته ها اعتراضات خیابانی و در نهایت استیضاح رئیس جمهور شد.

دادستان های ویژه ای که در پرونده رسوایی مالی رئیس جمهور کره جنوبی  تحقیق می کنند، می گویند در دادخواست آمده است مونگ هیو پیو، رئیس سازمان خدمات بازنشستگی ملی  دستوری از رئیس جمهور پارک گون-هه دریافت کرده است که ادغام دو شرکت سامسمونگ سی اند تی  و صنایع چیل را تسریع بخشد.

رئیس سازمان خدمات بازنشستگی ملی به سوء استفاده از قدرت و شهادت نادرست متهم شده است. مون در ماه دسامبر سال گذشته و پس از اینکه دستور ادغام 8 میلیارد دلاری دو گروه وابسته به سامسونگ را به عنوان رییس صندوق بازنشستگی صادر کرد، بازداشت شد. صندوق بازنشستگی ملی کره جنوبی سومین صندوق ثروتمند بازنشستگی جهان است و مون در آن زمان رئیس وزارت بهداشت بود و بر صندوق بازنشستگی ملی ریاست داشت.

به تازگی گروه سامسونگ وارد پرونده فساد مالی سیاسی رئیس جمهور کره جنوبی شده و پارلمان کره جنوبی، به دلیل اتهام فساد مالی به استیضاح رییس جمهور رأی داده است.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها