تصاویر؛ هجوم مزدوران آل‌خلیفه به معترضان بحرینی

تصاویر؛ هجوم مزدوران آل‌خلیفه به معترضان بحرینی
سه شنبه 28 دی 1395 - 01:16

تظاهرات مردم بحرین در اعتراض به اعدام شهدای جوان انقلاب این کشور، علی السنکیس، عباس السمیع و سامی مشیمع وارد دومین روز خود شد.

العالمبحرین

به گزارش خبرنگار العالم، مردم بحرین با برگزاری راهپیمایی به صورت نمادین این سه شهید را که به دست دژخیمان رژیم حاکم بر این کشور اعدام شدند، تشییع کردند. رژیم آل خلیفه از تحویل دادن اجساد این شهدا به خانواده های خود خودداری کرده  و این شهدا را بدون مراسم تشییع دفن کرده است. این جنایات رژیم آل خلیفه، تظاهرات گسترده ای را در مناطق مختلف بحرین به راه انداخته و درگیری های شدیدی میان نیروهای رژیم آل خلیفه و تظاهرکنندگان بحرینی رخ داده است و در پی این درگیری ها ده ها نفر زخمی شده اند.

فادی السید خبرنگار العالم در گزارشی در این زمینه افزود: هزاران بحرینی با برگزاری تظاهرات، مراسم تشییع نمادینی را برای سه شهید خود برگزار کردند. رژیم آل خلیفه با خونسری این جوانان را به شهادت رساند و با دادن اجساد شهدا به خانواده های خود مخالفت و آنان را دفن کرد. خشم و اعتراضات مردمی در مناطق مختلف بحرین رخ داده و مهم ترین تظاهرات در منطقه سنابس زادگاه شهید علی المشیمع برگزار شد. بحرینی ها با سردادن شعارهایی خوهان قصاص قاتلان شهدا شدند.

تظاهرکنندگان حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین را مسئول این جنایت زشت دانستند. راهپیمایی عزاداران بحرینی در منطقه الدراز نیز برگزار شده است. نیروهای امنیتی بحرین نزدیک به هفت ماه است که این منطقه را به محاصره خود درآورده اند. بحرینی ها در برابر منزل آیت الله عیسی قاسم بزرگ ترین مرجع دینی این کشور تحصن و بر ادامه تظاهرات تا عقب نشینی رژیم بحرین از تصمیم خود در سلب تابعیت از این روحانی برجسته و دیگر زندانیان سیاسی تاکید کردند.

حسین یوسف فعال رسانه ای بحرینی گفت: پادشاه بحرین که در راس رژیم این کشور قرار دارد، در کشتار مردم بحرین دست دارد. با اقدام پادشاه بحرین در تایید حکم اعدام سه جوان  نمی توان گفت که کشتار بحرینی به صورت فردی و تخلفات نیروهای امنیتی صورت می گیرد.

خبرنگار العالم افزود: نیروهای امنیتی بحرین نیز طبق معمول با استفاده از گلوله های ساچمه ای و گازهای شیمایی، تظاهرات مسالمت آمیز بحرینی ها را هدف قرار دادند. در پی این درگیری ها شماری از معترضان بحرینی زخمی شدند. همچنین خانواده های این سه شهید تاکید کردند خون این شهدا همواره کننده آزادی ملت بحرین است. خانواده شهید عباس سمیع در دیدار با عزاداران بر قصاص قاتلان و مشخصا پادشاه بحرین تاکید کرد.

تظاهرکنندگان شعارهایی در محکومیت حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین سر دادند که حکم اعدام توسط وی تایید شده است. در این تظاهرات که اولین نوع از این تظاهرات از آغاز انتفاضه 14 فوریه 2011 است، هزاران مرد و زن خشم خود را ابراز نمودند.

آنان علیه حکم اعدام شعار سر داده و سرنگونی حمد را خواستار شدند. مردم خشمگین با آتش زدن لاستیک خودرو راه ها را بستند که مزدوران آل خلیفه به طرف آنان گلوله های ساجمه ای و گاز اشک آور شلیک کردند. همچنین مغازه ها در مناطق وسیعی در اعتراض به این اعدام بسته شد که به افزایش تنش در بحرین انجامیده است.

 

 

 

 

 

 

پربیننده ترین خبرها