ترزا می: به توافق نرسیدن برای برگزیت بهتر از توافق بد است

ترزا می: به توافق نرسیدن برای برگزیت بهتر از توافق بد است
سه شنبه 28 دی 1395 - 19:31

نخست وزیر انگلیس با اشاره به موضع گیریهای برخی کشورهای اروپایی در برابر خروج کشورش از اتحادیه اروپا (برگزیت) گفت به توافق نرسیدن با اروپاییها برای خروج، بهتر از توافق بد است.

العالم - اروپا

رویترز در مطلبی نوشت: «ترزا می» روز سه شنبه گفت به توافق نرسیدن با اتحادیه اروپا از رسیدن به توافق بد بهتر است. وی به رهبران 27 کشور عضو اتحادیه اروپا هشدار داد که انگلیسیها را بخاطر خروج از اتحادیه اروپا تنبیه نکنند.

نخست وزیرانگلیس در ادامه صحبتهایش گفت: «من باید آشکارا بگوییم که انگلیس می خواهد دوست و همسایه خوبی برای اروپا باقی بماند.»

برخی بدنبال یک توافق تنبیهی هستند که هم انگلیسیها را تنبیه کنند و هم سایر کشورها را از دنباله روی راهی که انگلیس انتخاب کرد منع کنند. این اقدام خطرناک نوعی ضربه زدن به خود است. چنین اقدامی نمی تواند از یک دوست سر بزند.

وی در ادامه افزود: انگلیس نمی تواند چنین رویکردی را بپذیرد اما مطمئن است که به نتیجه مثبتی می تواند دست یابد.

خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به طور گسترده‌ای با تکواژ مرکب برگزیت دررسانه ها معرفی می شود.

در همه پرسی که در ۲۳ ژوئن ۲۰۱۶ در بریتانیا انجام شد، بیش از ۱۷ میلیون نفر به عدم حضور آن کشور در اتحادیه اروپا رأی دادند (در مقابل بیش از ۱۶ میلیون نفری که رأی به ماندن در اتحادیه اروپا دادند) و جنبش برگزیت به موفقیت رسید. 

نتیجه این همه پرسی هیچگونه الزام قانونی برای دولت بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا را ندارد و تنها پارلمان است که می‌تواند شرایط الزام قانونی را برای دولت بوجود بیاورد.

218

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها