پول قطر برای بی ثباتی در امارات، عربستان و کویت!

پول قطر برای بی ثباتی در امارات، عربستان و کویت!
سه شنبه 28 دی 1395 - 23:17

کشف سندی منسوب به سفارت قطر در لندن از اقدام دوحه در بکارگیری نویسندگان مشهور و فعالان شبکه های اجتماعی برای گسترش حملات علیه عربستان و امارات پرده برداشت.

العالم ـ خاورمیانه

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه الیوم السابع مصر از سندی پرده برداشت که منسوب به سفارت قطر در لندن است و نشان می دهد که برخی نویسندگان معروف و فعالانی در شبکه های ارتباط اجتماعی که به تکرار حملات و انتقادات خود علیه عربستان و امارات شهرت دارند، در مقابل دریافت مبالغی از سفارت قطر در لندن به این حملات دامن زده اند.

این سند شامل صورت حساب بانکی در بخش ماموریتهای ویژه و محرمانه سفارت قطر در لندن است که نشان می دهد مبالغی به ارزش حدود دو میلیون ریال قطری به حساب بانکی دو تن از این فعالان واریز شده است.

سند مزبور همچنین شامل ماموریتهای واگذار شده به این افراد است. از جمله ماموریت یکی از سعودی های فعال مقیم لندن، ایجاد نگرانی در جامعه عربستان و متقاعد کردن افراد به اینکه رهبران عربستان به خواسته های آنان توجهی ندارند، گزارش شده است. همچنین جذب اتباع سعودی مقیم لندن به گروه تحت کنترل خود و برآورده کردن خواسته های آنان از طریق برقراری ارتباط میان آنان و سفارت قطر و ایجاد این تصور که دولت آنها مطالباتشان را برآورده نمی کند، از دیگر ماموریت های این فرد بوده است.

بنا به سند مزبور، از جمله ماموریتهای واگذار شده به همان شخص، مدیریت تیم رسانه ای متشکل از گروهی از فعالان شبکه اجتماعی تویتر به منظور انتقاد از امارات و رهبران این کشور همزمان با خودداری از ذکر نام رییس امارات، در تلاش برای سلب اطمینان از شهروندان اماراتی و شک و تردید آنها در رهبران فعلی کشور است.

در این سند آمده است که این فعال شبکه های اجتماعی در مقابل انجام این ماموریت یک میلیون ریال قطری دریافت کرده که به حساب بانکی وی در لندن واریز شده است.

در مورد شخص دوم که یک کویتی است، در این سند آمده که ماموریت وی شامل نزدیک شدن به نخست وزیر کویت و تلاش برای تحکیم مجدد روابط میان دولت و جنبش قانون اساسی کویت، همزمان با تلاش برای حفظ و تداوم انتقادها و حملات این جنبش علیه دولت فعلی کویت است.

ماموریتهای این فعال شبکه های اجتماعی همچنین شامل بازسازی جنبش قانون اساسی برای به عهده گرفتن مراکز حساس در کویت بر وزارت کشور و ارتش بوده است. سند مزبور تاکید کرد که این شخص یک نماینده سابق است که در مقابل این ماموریت یک ملیون ریال قطری دریافت کرده و این مبلغ به حساب بانکی وی واریز شده است.

210-9

 

پربیننده ترین خبرها