اوباما: انتقال سفارت به قدس، مثل "باروت" است

اوباما: انتقال سفارت به قدس، مثل
پنج‌شنبه 30 دی 1395 - 11:38

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا درباره انفجار اوضاع در صورت انتقال سفارت این کشور به شهر اشغالی قدس هشدار داد و آن را به منزله باروت دانست که وضعیت را شعله ور خواهد کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا اخیرا با برهم زدن سیاست طولانی مدت آمریکا در عدم انتقال سفارت این کشور به شهر اشغالی قدس، وعده داد که اینکار را خواهد کرد.

اوباما در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود به عنوان رئیس جمهوری گفت: وقتی اقدامات ناگهانی یکجانبه درباره برخی مسائل ریشه ای و حساسیت های مرتبط با آن صورت می گیرد، این امر ممکن است اوضاع را منفجر کند.

وی درپاسخ به سوالی درباره احتمال انتقال سفارت گفت: این بخشی از آن چیزی است که تلاش کردیم تا در فرایند گذار، تیم رئیس جمهور آینده را از آن آگاه کنیم و دراین باره به ایشان آگاهی بدهیم که وجود سفارت آمریکا در قدس، مثل باروت است.

اوباما افزود که دولت وی از وتو برای جلوگیری از تصویب پیش نویس قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره شهرک سازی "اسرائیل" استفاده نکرد زیرا معتقد است که راهکار دو طرف (فلسطینی ها و صهیونیست ها)، تنها راه حل به شمار می رود.

وی گفت: هدف از پیش نویس قطعنامه این بود که رشد شهرک سازی شرایطی را تحمیل می کند که تشکیل دو دولت را به طور روز افزون غیرممکن می سازد.

6

پربیننده ترین خبرها