آمادگی منطقه کردستان عراق برای مذاکره با دولت

آمادگی منطقه کردستان عراق برای مذاکره با دولت
جمعه 1 بهمن 1395 - 10:20

نیچیروان بارزانی رئیس دولت محلی منطقه کردستان عراق آمادگی این منطقه را برای مذاکرۀ "جدی " با دولت مرکزی (بغداد) برای حل مشکلات باقیمانده اعلام کرد.

العالم - عراق

سایت سومریه نیوز امروز جمعه به نقل از بیانیه دفتر رئیس دولت محلی منطقه کردستان عراق گزارش داد: بارزانی در دیدار با "یان کوبیش" نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در عراق دیدار کرد که دو طرف دربارۀ مسائل همکاری و هماهنگی پیشمرگه و ارتش عراق در مبارزه با تروریسم و پناه دادن منطقه کردستان به آوارگان گفتگو کردند.
کوبیش در این دیدار بر لزوم گسترش همکاری و هماهنگی بین بغداد و اربیل و آمادگی سازمان ملل برای کمک به این دو طرف برای حل مشکلات و اختلافات دو جانبه تأکید کرد.
بارزانی نیز گفت : دولت (محلی) منطقه کردستان آماده برگزاری مذاکرات جدی و مستقیم با دولت مرکزی برای حل همه مشکلات دو جانبه خصوصاً مسألۀ بودجه و منابع طبیعی است.
بارزانی همچنین خواستار آغاز مذاکره بین همۀ احزاب عراقی شد و افزود: برگزاری مذاکره بین همۀ احزاب و گروه های عراق برای حل مشکلاتی که ریشه در دولت قبلی دارد ، لازم و ضروری است .
مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان روز 29 سپتامبر 2016 در صدر هیأتی به بغداد رفت و با فؤاد معصوم رئیس جمهور، حیدر العبادی نخست وزیر و عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی عراق دیدار و دربارۀ مسائلی همچون روابط بغداد و اربیل ، آزادسازی موصل و نفت گفتگو کرد.

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها