اسناد سیا دربارۀ هشدار بن لادن در خصوص "تراشه"

اسناد سیا دربارۀ هشدار بن لادن در خصوص
جمعه 1 بهمن 1395 - 19:18

سازمان سیا، اسنادِ محرمانۀ هشدار بن لادن به فرزندانش دربارۀ "تراشه" را علنی کرد.

العالمآسیا

سازمان سیا، روز پنجشنبه، با برداشتن قید محرمانه از اسناد مربوط به قتل اسامه بن لادن، از آخرین دغدغه های سرکردۀ سازمان القاعده پرده برداشت.

به نوشتۀ وبگاه شبکه اسکای نیوز، بن لادن در روزهای آخر خود، همواره فرزندان خود را از خطر کارگذاشته شدن تراشه هایی در لباس ها یا وسایلشان برحذر می داشت.

بر اساس اسناد سازمان سیا، بن لادن، یک ماه پیش از مرگ، دربارۀ "پیر و نحیف" شدن سازمان القاعده، نگران بود.

در اسنادی که یگان آمریکایی "نوی سلز" در پاکستان پس از عملیات کشتن بن لادن در مخفیگاهش در شهر ابوت آباد به سال 2011 مصادره کرد، تاکید شده است که وی، نگران سازمان القاعده بود.

معاونان بن لادن در نامه ای که از طرف او نوشته بودند، تاکید کردند: "بن لادن از این که سازمانِ ما به تدریج، مانند دیگر گروه ها، در حال پیر و نحیف شدن است، نگران است".

برخی از نامه های بن لادن که در سال 2010 نوشته شده، توسط خودِ او به تحریر در آمده است، اما برخی دیگر از نامه هایش توسط دیگران نوشته شده است و در آن ها تاکید شده است که آمریکا، همواره "دشمن اصلی" او باقی خواهد ماند.

بر اساس اعلام خبرگزاری فرانسه، در یکی از نامه های بن لادن آمده است:"امروز دشمنان امت، مانند شاخه های درختِ شرارت هستند و آمریکا، حکمِ تنۀ این درخت را دارد".

بن لادن در یکی از نامه هایش به "ناصر الوحیشی" سرکردۀ القاعده در جزیرۀ عربی، او را از تند رفتن در تحرک ضد حکومت برحذر می دارد، چرا که شرایط را برای ایجاد "دولت اسلامی" با توانایی حاکمیت و مقاومت در برابر حملات خارجی فراهم نیست.

205-9

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها