كلمه "صهيون" در مراسم تحليف ترامپ، عنوان شد

كلمه
شنبه 2 بهمن 1395 - 02:45

در رویدادی بی سابقه ، کلمه صهیون در مراسم تحلیف رئیس جمهور آمریکا عنوان شد.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، مراسم تحلیف دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا علاوه بر سخنرانی چند شخصیت آمریکایی ازجمله سناتور چاک شومر دموکرات، با حضور و دعاخوانی چند شخصیت دینی همراه شد. یکی از چهره هایی که در این مراسم حضور داشت و برای چند دقیقه سخنرانی کرد و دعا خواند، خاخام ماروین هییر (Marvin Hier) بود. او اولین خاخام یهودی است که در مراسم تحلیف روسای جمهور آمریکا شرکت کرده است. این خاخام یهودی  برای موفقیت رئیس جمهور جدید آمریکا دعا خواند.

رئیس و بنیانگذار یکی از مراکز یهودیان لس انجلس موسوم به سیمون وایزنسهال Simon Wiesenthal Center در فرصت دو دقیقه ای خود برای دعا و آرزوی موفقیت برای ترامپ به مولفه های تمدنی آمریکا اشاره کرد که بسیار حائز اهمیت است. او از عبارت " شهر مقدس بر فراز تپه " استفاده کرد که در گفتمان  تمدنی آمریکا به ایده  نیو اسرائیل یا  اسرائیل جدید و یا همان  ارض موعود اشاره دارد.
دعایی هم که این خاخام یهودی برای مراسم ترامپ انتخاب کرده بود بسیار جالب توجه است. او دعای شماره 137 از مزامیر یا کتاب زبور حضرت داوود را انتخاب کرده بود . مزامیر یکی از بخشهای عهد عتیق یا تورات است که به صورت شعر بی وزن و به زبان عبری است. این دعا حاوی پیامهای مهمی ازنظر ارض موعود با اشاره های صریح به مولفه هایی است که این روزها، صهیونیستها از آن استفاده می کنند.
این بخش از کتاب مزامیر به صورت زیر است:
1  نزد نهرهای بابل آنجا نشستیم و گریه نیز کردیم آنگاه صهیون را به یاد آوردیم.
2  بربطهای خود را آویختیم بر درختان بید که در میان آنها بود.
3  زیرا آنانی که ما را به اسیری برده بودند، در آنجا از ما سرود خواستند؛ و آنانی که ما را تاراج کرده بودند، شادمانی [خواستند] که یکی از سرودهای صهیون را برای ما بسرایید.
4  چگونه سرود خداوند را، در زمین بیگانه بخوانیم؟
5  اگر تو را ای اورشلیم فراموش کنم، آنگاه دست راست من مهارتهایش را فراموش کند.
6  اگر تو را به یاد نیاورم، آنگاه زبانم به کامم بچسبد، اگر اورشلیم را بر همه شادمانی خود ترجیح ندهم.
7  ای خداوند، روز اورشلیم را برای بنیادوم به یاد آور، که گفتند، منهدم سازید، تا بنیادش منهدم سازید!
8  ای دختر بابل که خراب خواهی شد، خوشابحال آنکه به تو جزا دهد چنانکه تو به ما جزا دادی!
9  خوشابحال آنکه اطفال تو را بگیرد و ایشان را به صخرهها بزند.
نکته جالب توجه اینکه خاخام ماروین هییر  از این شعر نه بندی، بندهای یک و پنج را انتخاب کرد که به مولفه های اصلی موردتاکید صهیونیستها اشاره دارد.
خاخام هییر گفت: نزد نهرهای بابل آنجا نشستیم و گریه نیز کردیم، آنگاه صهیون را به یاد آوردیم.  اگر تو را، ای اورشلیم، فراموش کنم، آنگاه دست راست من مهارتهایش را فراموش کند.
باتوجه به اینکه این روزها بحث انتقال سفارت آمریکا از تل اویو به اورشلیم یا قدس اشغالی مطرح است و باعنایت به اینکه دو هفته پیش قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در محکومیت شهرک سازی های رژیم صهیونیستی تصویب شد و دولت آمریکا نیز در اقدامی معنادار به آن رای ممتنع داد، برجسته شدن کلمه  صهیون در نطق رئیس جمهور جدید آمریکا و اشاره به بخشهای تندی از مزامیر عهد عتیق درباره هشدار درخصوص  فراموشی اورشلیم و نفرینهای مربوط به آن، قابل تامل است.
البته حضور این خاخام هفتاد و یک ساله در مراسم تحلیف ترامپ با اعتراضهای یهودیان آمریکا همراه شده است. یهودیان معترض گفته اند که این کار خاخام ماروین هییر سبب ایجاد چهره مثبت برای دونالد ترامپ می شود. مخالفان این اقدام خاخام ماروین هییر طوماری اعتراضی هم در فضای اینترنت منتشر کرده اند.در این طومار گفته شده است  ظاهرا برای هییر قابل قبول است که با شخصیتی سیاسی همکاری کند و برای او مشروعیت زایی کند که در حمایت از او، طرفداران گروه
کو کلاکس کلن (Ku Klux Klan KKK) راهپیمایی می کنند و جشن می گیرند.
گروه کو کلاکس کلن دارای نگرشهای افراطی از قبیل برتری نژاد سفید و مهاجرستیزی است و به وحشیانه ترین شکل ممکن، با مخالفانش برخورد می کند. به چهارمیخ کشیدن سیاهپوستان  و زنده زنده سوزاندن آنها، از جمله اقدامات وحشیانه معروف این گروه در زمان اوج جریانهای نژادپرستی در آمریکا است./منبع خبرگزاری صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها