امروز؛ تظاهرات گسترده علیه ترامپ در واشنگتن

امروز؛ تظاهرات گسترده علیه ترامپ در واشنگتن
شنبه 2 بهمن 1395 - 16:31

مخالفت با سیاست‌های ترامپ در داخل و خارج از آمریکا همچنان ادامه دارد.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری فرانسه قرار است صدها هزار معترض به سرکردگی گروه های مدافع حقوق زنان روز شنبه (امروز) در واشنگتن گرد هم آیند تا بدین وسیله پیام مبارزه طلبی خود را به دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا اعلام کنند.

گروه‌های پرچم به دست که برای فریاد زدن علیه ترامپ در مراسم تحلیف ترامپ حضور داشتند، زمینه را برای ایجاد ائتلافی از مخالفانی که نگران تضعیف حقوق زنان در دوره جدید جمهوریخواهان هستند، بوجود خواهد آورد.

«راهپیمایی زنان در واشینگتن» که از سوی شبکه‌های اجتماعی حمایت می شود، قرار است جمعیتی حدود 200 هزار نفر را به خیابانها بکشد تا بدین ترتیب، اختلاف و دسته بندی در کشوری که رئیس جمهور جدیدش با بی‌اعتمادی عمومی مواجه است، به تصویر کشیده شود. این بی‌اعتمادی عمومی در چند دهه گذشته مشاهده نشده است.

در حالی که برگزارکنندگان این راهپیمایی اعلام کرده اند اهداف آن، قطعا صلح آمیز خواهد بود؛ مقامات امنیتی آمادگی خود را برای مقابله با هرگونه خشونت احتمالی اعلام کرده اند.

با وجود آن که ترامپ 42 درصد از آرای زنان را در انتخابات به خود اختصاص داد، میلیونها نفر از مخالفان سیاستهای ترامپ از اینکه سایر حقوقشان از جمله سلامت، پیشگیری از بارداری و سقط جنین نیز برباد رود به خیابان‌ها می‌آیند. دلیل اصلی برگزارکنندگان این راهپیمایی که با حضور پر رنگ زنان انجام می شود، رسوایی های متعددی است که در دوران پیش از انتخابات درباره ترامپ مطرح و اثبات شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها