تظاهرات نیم میلیون نفری ضد ترامپ در واشنگتن

تظاهرات نیم میلیون نفری ضد ترامپ در واشنگتن
يکشنبه 3 بهمن 1395 - 03:07

نیم میلیون آمریکایی با حضور در واشنگتن ضد ترامپ و سیاست هایش تظاهرات کردند.

العالم - آمریکا

تعداد کسانی که در تظاهرات ضد ترامپ در واشنگتن شرکت کردند از آنچه مقامات دولتی پیش بینی می کردند فراتر رفت. در ابتدا مقامات دولتی می گفتند که شرکت کنندگان در تظاهرات حدود دویست هزار تن است، اما پس از آن پیش بینی کرده اند که تعداد شرکت کنندگان در راهپیمایی به پانصد هزار تن برسد.

شبکه تلویزیونی المیادین از واشنگتن گزارش داد: همه معترضان شعارهایی ضد ترامپ سر می دهند. برخی از آنها اساساً ترامپ را به عنوان رئیس جمهور آمریکا به رسمیت نمی شناسند این در حالی است که برخی دیگر از معترضان با شرکت در تظاهرات به دنبال آن هستند که با فشار آوردن روی ترامپ او را وادار به تغییر سیاست های خود کنند. برخی نیز اظهارات ترامپ در جریان مراسم تحلیف را مورد انتقاد قرار می دادند.

مساله قابل توجه در این تظاهرات این است که همه اقشار و قومیت های موجود در آمریکا در این تظاهرات حضور پیدا کرده اند. همچنین برخی از شرکت کنندگان در تظاهرات از کشورهای دیگر هستند. برخی از کانادا به آمریکا آمده اند تا به سیاست های ترامپ اعتراض کنند. همچنین برخی از مکزیک خود را به واشنگتن رسانده اند تا ضد ترامپ تظاهرات کنند.

تدابیر امنیتی نیز مساله قابل توجهی است. در این تظاهرات و مناطق اطراف آن، نیروهای امنیتی آمریکا حضور ندارند. این تظاهرات کنندگان هستند که به ساماندهی تظاهرات خود می پردازند و مسیر راهپیمایی را مشخص می کنند.

خیابان های واشنگتن مملو از معترضان شده است بویژه منطقه بین کاخ سفید و کنگره آمریکا بسیار شلوغ و کاملاً پر از جمعیت شده است.

همچنان وسائل نقلیه هزاران تن را از ایالت های مختلف آمریکا به واشنگتن منتقل می کند تا در تظاهرات ضد ترامپ شرکت کنند. امروز با این تظاهرات گسترده، آمریکایی ها نشان دادند که برخی طرف ها هستند که با سیاست های دونالد ترامپ مخالف هستند. سیاست ترامپ درباره مساله تأمین اجتماعی و مساله مهاجران به شدت مورد اعتراض آمریکایی ها قرار دارد. یکی از شعارهای شرکت کنندگان در تظاهرات به مساله حقوق زن مربوط می شد. تظاهرات کنندگان به سخنان ترامپ ضد زن و جایگاه زن معترض بودند.

برخی از سازمان دهندگان این راهپیمایی تاکید کردند که به اعتراضات و تظاهرات خود ادامه می دهند. اما مسلماً از حجم تظاهرات کاسته خواهد شد اما این اعتراضات طی صد روز نخست ریاست جمهوری ترامپ ادامه خواهد داشت و معترضان به صورت مستقیم سیاست ها و گام های عملی ترامپ را زیر نظر خواهند داشت. برخی خواهان استعفای فوری دونالد ترامپ شده اند. برخی اعلام کرده اند تا زمانی که ترامپ از سیاست هایی که در تبلیغات انتخاباتی خود اظهار داشته است عقب ننشیند یا استعفا ندهد، به اعتراضات خود ادامه می دهند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها