بشار جعفری در آستانه سفر به آستانه چه گفت؟

بشار جعفری در آستانه سفر به آستانه چه گفت؟
يکشنبه 3 بهمن 1395 - 19:36

رئیس هیات مذاکره کننده سوریه در مذاکرات آستانه هدف این نشست را تثبیت آتش بس دانست.

العالم - دمشق
 

به گزارش خبرنگار شبکه العالم "بشار الجعفری " رئیس هیات مذاکره کننده سوریه به آستانه هدف از نشست آستانه را استحکام آتش بس و یافتن نقاط مشترک میان دو طرف شرکت کننده در مبارزه  با تروریست دانست.

وی گفت کشورش از هرگونه نشستی که در خدمت به منافع ملی سوریه باشد، استقبال می کند.

بشار الجعفری رئیس هیات سوریه و نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در هواپیما و در گفت وگو با خبرنگارانی که عازم پایتخت قزاقستان بودند گفت : ما از هر نشستی که به نفع منافع ملی کشورمان باشد،استقبال می کنیم.

هدف از این نشست تثبیت آتش بس و جدا کردن "النصره و داعش " از گروههایی است که آتش بس را پذیرفتند.

یافتن نقاط مشترک شرکت کنندگان در مبارزه با تروریسم، ملاقات گروه های سوری با یکدیگر و تاکید بر مبارزه با تروریست ها و پذیرفتن این گروه ها یا طرف ها  به متمایز دانستن خود از النصره و داعش از دیگر اهداف نشست آستانه است که بشار الجعفری به آن اشاره کرد.

رئیس هیات مذاکره کننده سوریه همچنین یادآور شد : هیچ دیداری با ترکیه نخواهد شد و این کشور را هرگز نخواهیم یذیرفت از نظرما ترکیه در این نشست شرکت ندارد، ترکیه دولتی است که حاکمیت سوریه را نقض کرده است.

وی گفت: تلاش فنی برای تعیین مناطقی که شامل آتش بس می شود با دولت جدید آمریکا و امیدواریم برای یافتن راهکارهای سیاسی نقشی مثبت داشته باشد اما از حالا تعیین سقف توقعات زود است.

217-9

پربیننده ترین خبرها