گزارش العالم از ادامه درگیری‌ها در بندر مخاء یمن

گزارش العالم از ادامه درگیری‌ها در بندر مخاء یمن
دوشنبه 4 بهمن 1395 - 19:30

تعز، (العالم) – یک منبع نظامی یمنی در گفت و گو با العالم، ادعای مزدوران و ائتلاف متجاوزان دربارۀ سیطره بر شهر المخاء در تعز را تکذیب و خاطرنشان کرد درگیری ها در اطراف المخاء و به دور از شهر و بندر دایر است.

العالم - یمن

یک منبع نظامی یمنی در گفت و گو با العالم، ادعای مزدوران و ائتلاف متجاوزان دربارۀ سیطره بر شهر المخاء در تعز را تکذیب و خاطرنشان کرد درگیری ها در اطراف المخاء و به دور از شهر و بندر دایر است.

وی تاکید کرد متجاوزان در سه هفتۀ گذشته فقط توانستند در خط ساحلی چسبیده به دریا که در شمال از باب المندب تا ذباب کشیده شده و مناطق الجدید و الکدحه آن را بیش از 10 کیلومتر از المخا جدا می کنند؛ پیشروی داشته باشند.

این منبع تاکید کرد ارتش و کمیته های مردمی، توانستند مواضع راهبردی مشرف بر خط ساحلی را از جنوبی ترین نقطه در کهبوب و سپس سلسله کوه های العمری مشرف بر ذباب و نیز پایگاه نظامی مشرف بر خط ساحلی را حفظ کنند.

این منبع، اظهارات دشمن را جنگ روانی علیه مردم یمن ارزیابی کرد که از آغاز جنگ وجود داشته و مردم به آن عادت کرده اند. وی تأکید کرد روند حملات و پاکسازی توسط آپاچی و رزمناوها از 48 ساعت قبل تا به این لحظه متوقف نشده و هدف از آن پیشروی در خط ساحلی است و نه بیشتر.

یک منبع نظامی دیگر نیز در گفت وگو با العالم گفت نیروهای مشترک یمنی، یک خودرو نظامی و یک تانک دشمن را منهدم کردند و یک تانک و زرهپوش را به غنیمت گرفتند. دهها مزدور نیز در درگیری های مناطق همجوار با المخاء کشته و مجروح شدند.

وی افزود: رزمناوهای ائتلاف متجاوز سعودی، شهر المخاء را با دهها بمب فسفری هدف حمله قرار دادند.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها