نتانیاهو زیر آتش؛ افشای دو پرونده جدید جنگ غزه

نتانیاهو زیر آتش؛ افشای دو پرونده جدید جنگ غزه
سه شنبه 5 بهمن 1395 - 10:07

پس از اینکه اعضای کمیته فرعی کنست اعلام کردند روز سه شنبه احتمالا به انتشار اسناد مرتبط با جنگ غزه رأی خواهند داد، گزارشی در مورد چگونگی شروع جنگ غزه منتشر خواهد شد که ممکن است برای نخست وزیر رژیم اسرائیل آزار دهنده باشد.

به گزارش شبکه العالم به نقل از وبسایت روزنامه صهیونیستی جروزالم پُست؛ انتشار قریب‌الوقوع یک گزارش جدید در خصوص سوء مدیریت بنیامین نتانیاهو در جنگ سال 2014 غزه می‌تواند نخست‌وزیر اسرائیل را تحت فشار قرار دهد.

پس از اینکه مِراو بن اَری یکی از سه عضو کمیته فرعی کنست روز یکشنبه گفت به نفع انتشار سندی درباره جنگ غزه رای خواهد داد، دیوید بیتان رئیس ائتلاف حزب روز دوشنبه گفت، نخست وزیر رژیم اشغالگر و خودش نیز به انتشار اسناد تمایل دارند.

یکی از بخش‌های انتقادی این گزارش که به وسیله حسابرسی کابینه نوشته شده است، درباره مواردی بحث می‌کند که نخست وزیر، وزیر جنگ یا رییس ستاد مشترک ارتش اسرائیل در خصوص شبکه تونل‌های زیر زمینی حماس پیش از عملیات 55 روزه در تابستان 2014 به کابینه امنیتی هشدار نداده‌اند.

این گزارش همچنین از عدم هشدار به کابینه امنیتی و فراهم نکردن اطلاعات کافی در طول عملیات انتقاد می‌کند، زیرا احتمال جنگ با حماس بالا بود.

انتشار نامه‌ای سرگشاده از سوی خانواده‌های 55 سرباز اسرائیلی که در جنگ کشته شدند، فشار را بر کابینه این رژیم تشدید کرده تا اسناد را منتشر کند.

11

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها