نوبخت اعلام کرد:

ایران برای اولین بار در جمع 18 اقتصاد برتر جهان

ایران برای اولین بار در جمع 18 اقتصاد برتر جهان
سه شنبه 5 بهمن 1395 - 12:43

سخنگوی دولت گفت: بر اساس گزارش صندوق بین المللی بانک جهانی اقتصاد ایران یکی از باثبات ترین اقتصاد های دنیا است و کشور برای نخستین بار به جایگاه هجدهم در اقتصاد جهانی دست یافت.

العالم ـ ایران
محمد باقر نوبخت روز سه شنبه در نشست خبری با تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی و حادثه حریق ساختمان پلاسکو افزود: کشور پشتوانه ای را از دست داد و در حادثه پلاسکو خسارات جانی و مالی فروانی به تعدادی از هموطنان وارد آمد.
وی ادامه داد: باعث خرسندی است که در این اتفاق هم نمادی از فرهنگ اسلامی - ایرانی در ارائه ایثار و فداکاری از سوی هموطنان آتش نشان فداکار به جهان منعکس شد.
سخنگوی دولت با اشاره به گزارش امیدوار کننده از اصلاح نظام بانکی که در هیات وزیران آیین نامه اجرایی آن به تصویب رسیده است، اظهار داشت: با تصویب آیین نامه اجرایی تبصره 35 قانون بودجه سال 95 کل کشور، 45 هزار میلیارد تومان برای تادیه بدهی دولت به نظام بانکی و افزایش سرمایه 6 بانک دولتی، از سوی دولت فراهم شد.
نوبخت افزود: با این اقدام صورت های مالی بانک ها اصلاح خواهد شد و قدرت تسهیلات دهی آن ها افزایش می یابد.
وی ادامه داد: در این آیین نامه به بانک های عامل دولتی اجازه داده شد نسبت به بخشودگی جرائم کسانی که تسهیلات زیر 100 میلیون تومان دریافت کرده اند، اقدام کنند و دولت موظف شد تا سقف 10 هزار میلیارد تومان نسبت به بخشودگی سود تسهیلات زیر 100 میلیون تومان متقبل شود.
رییس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد اگر افرادی که زیر 100 یملیون تومان تسهیلات دریافت کرده اند اصل پول خود را به بانک بپردازند، بانک ها جریمه را خواهند پرداخت و دولت سود آن را پرداخت خواهد کرد.

14 هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی
نوبخت با اشاره به فعالیت های دولت و برنامه های اقتصادی آن برای رشد تولید ناخالص داخلی گفت: تا تاریخ چهارم بهمن ماه سال جاری، به 20 هزار و 503 واحد تولیدی، جمعا 14 هزار و 289 میلیارد تومان تسهیلات اعطا شده است که بخشی از این واحدها از طریق استانداری و بخشی به صورت مستقیم به بانک ها مراجعه کرده اند.

اختصاص بیش از 39 هزار میلیارد تومان به طرح های عمرانی
وی افزود: تا تاریخ چهارم بهمن ماه سال جاری، همچنین 39 هزار و 732 میلیارد تومان به طرح های عمرانی تخصیص داده شد که پیش بینی شده بود جمعا 37 هزار میلیارد تومان پرداخت شود که تا پایان سال قطعا این رقم افزایش خواهد یافت.

رتبه 18 اقتصاد جهانی
سخنگوی دولت با اشاره به اینکه آثار این اقدامات در رشد اقتصادی نمایان می شود، خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش صندوق بین المللی بانک جهانی که روز گذشته منتشر شد، اقتصاد ایران یکی از باثبات ترین اقتصاد های دنیا است و کشور برای نخستین بار به جایگاه هجدهم در اقتصاد جهانی دست یافت.

خروج 39 هزار تاکسی فرسوده از ناوگان حمل ونقل
رییس سازمان برنامه و بودجه در خصوص برنامه های دولت برای رفع آلودگی هوا گفت: دولت تا چهارم بهمن ماه 39 هزار تاکسی فرسوده را از ناوگان حمل و نقل شهری خارج کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها