ترفند غیرانسانی زنان انتحاری در نیجریه

ترفند غیرانسانی زنان انتحاری در نیجریه
سه شنبه 5 بهمن 1395 - 14:26

دولت نیجریه هشدار داد برخی از زنان انتحاری، گاهی در هنگام عملیات با هدف مخفی کاری و در امان ماندن از بازرسی ها توسط نیروهای امنیتی اقدام به حمل کودکان شیرخوار می کنند.

العالم - آفریقا

سیزدهم ماه ژانویه (24 دیماه) جاری، دو زن اقدام به عملیات انتحاری در شهر مداگالی نیجریه کردند که بر اثر آن، علاوه بر عوامل این حمله، دو کودک شیرخوار و چهار نفر دیگر کشته شدند. زنان انتحاری مذکور در پست بازرسی با استفاده از همراه داشتن دو کودک شیرخوار نیروهای امنیتی را فریب داده بودند.
پیشتر نیز شهرهای نیجریه شاهد حملات انتحاری توسط زنان انتحاری بوده است. اما دولت این کشور در وضعیت کنونی درباره احتمال انتشار این رویکرد خطرناک با هدف سوء استفاده از کودکان شیرخوار جهت تسهیل عبور از پست های بازرسی و امنیتی هشدار داده است.
گمان می رود گروه تروریستی بوکو حرام عامل پشت پرده این حملات تروریستی باشد. به طوری که این گروه از زمان بازپس گیری شهر مداگالی از بوکوحرام در سال 2015 توسط نیروهای دولتی، چهار حمله تروریستی تاکنون اعلام گرفته است.
در ماه دسامبر گذشته نیز دو زن تروریست، طی یک حمله انتحاری در بازار شهر مداگالی باعث کشته شدن 45 نفر از عابران شدند. چند ماه پیشتر نیز حمله مشابهی باعث کشته شدن 45 شخص شده بود.
216 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها