ابلاغ منشور حقوق شهروندی به وزارت ارتباطات

ابلاغ منشور حقوق شهروندی به وزارت ارتباطات
سه شنبه 5 بهمن 1395 - 14:26

وزیر ارتباطات از ابلاغ بندهایی از منشو حقوق شهروندی به این وزارتخانه خبر داد و گفت: بندهایی که به این وزارتخانه مربوط می شود باید در قالب کمیته، پیگیری شود.

العالم-ایران

محمود واعظی در مراسم رونمایی از پروژه های هوشمندسازی پست که همزمان با سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی افتتاح شد، اظهار داشت: بندهایی از دستورالعمل منشور حقوق شهروندی مرتبط با وزارت ارتباطات است که هفته گذشته از سوی رئیس جمهور به ما ابلاغ شده و ما نیز آن را به بخش های مختلف این وزارتخانه ابلاغ کردیم.

وی با تاکید بر موضوع اقدام و عمل در حقوق شهروندی تاکید کرد: باید کمیته ای در بخش های مختلف تشکیل شود تا در تمامی این بندها برای مراعات حقوق مردم، پیگیری لازم صورت گیرد.

واعظی یکی از مهمترین وظایف شرکت پست را عملیاتی کردن بندهایی که در این منشور مربوط به شرکت پست می شود عنوان کرد و گفت: در این راستا باید موضوع حقوق شهروندی به توزیع کنندگان پست در دفاتر و باجه های پستی در سراسر کشور آموزش اساسی و جدی صورت گیرد.

دیتاسنتر پست راه اندازی شد

وی با اشاره به راه اندازی ساختمان تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات پست از ایجاد مرکز داده (دیتاسنتر) در ساختمان پست چهارراه لشکر تهران خبر داد و گفت: این ساختمان با هدف نگهداری اطلاعات و تحلیل داده ها در راستای هوشمندسازی خدمات پستی ایجاد شده است و تمامی امکانات برای اجرای پست نوین در بستر فناوری اطلاعات فراهم شده است.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه تحولات دنیای امروز را باید به بدنه پست کشور منتقل کنیم خاطرنشان کرد: نگاه سنتی باید از پست برداشته شود و این بخش باید فعالیت های خود را به سمت هوشمندسازی متمرکز کند.

وی صدور دو پروانه برای اپراتور پست خصوصی را در راستای نوآوری و خدمات رسانی در بخش پست عنوان کرد و گفت: تا سال آینده دو اپراتور پستی وارد این بازار خواهند شد تا با رقابتی شدن این بخش شاهد تحول در حوزه پست در کشور باشیم.

واعظی گفت: با ایجاد و فعالیت دو اپراتور خصوصی پست خدمات پایه ای و زیرساختی توسط شرکت ملی پست انجام خواهد شد و سایر خدمات با هدف ایجاد نوآوری و رقابت به اپراتورهای خصوصی سپرده می شود.

وی با بیان اینکه در تحول پست باید تجربیات بین المللی نیز مدنظر قرار گیرد، افزود: برای رسیدن به هدف هاب پستی منطقه، مجموعه خدمات هوایی پیام و فرودگاه اقتصادی پیام را در اختیار این هدف قرار می دهیم در همین حال ۵۰ هکتار زمین در کرج به وزارت ارتباطات اختصاص دارد که آن را برای فعال کردن تجارت الکترونیک در اختیار پست قرار خواهیم داد.

واعظی خاطرنشان کرد: با برداشته شدن تحریم ها و اعتبارات بین المللی فضای رونق تجارت الکترونیک بین الملل فراهم شده است و پست باید از این فضا نهایت استفاده را ببرد.

وزیر ارتباطات همچنین خواستار همکاری پست در حوزه تبلیغات شد و گفت: سرویس «پست رسانه» یکی از سرویس هایی است که می تواند در حوزه تبلیغات تحول ایجاد کند و بر این اساس باید با بخش خصوصی و شرکت های تبلیغاتی همکاری لازم صورت گیرد.

وی گفت: همچنین باید پست لجستیک و حمل و نقل باری نیز راه اندازی شود تا شاهد رونق تجارت الکترونیک باشیم چرا که هم اکنون یکی از محورهای درآمد کشورهای مختلف تجارت الکترونیک از طریق پست است و از آنجایی که مردم به پست اطمینان دارند خرید از طریق پست شفاف خواهد بود و می تواند در تسهیل زندگی مردم تاثیرگذار باشد.

منبع:مهر
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها