ناکامی گوگل در بازار گوشی‌های هوشمند

ناکامی گوگل در بازار گوشی‌های هوشمند
سه شنبه 5 بهمن 1395 - 14:27

اگر چه گوشی پیکسل گوگل امکانات و قابلیت های زیادی دارد، اما بر خلاف تصور اولیه استقبال از آن در حد پیش بینی شده نبوده است.

العالم-گوناگون

به گزارش ایندیا تایمز، گوگل تبلیغات گسترده ای در مورد این گوشی به عمل آورده، اما در برخی بازارهای به سرعت در حال گسترش مانند هند از گوشی یاد شده چندان استقبال نشده است.

این گوشی از اکتبر سال 2016 در هند عرضه شد و تحلیل گران بازار می گویند استقبال از این گوشی خوب نبوده است. نکته جالب این است که حتی گوشی ارزان قیمت اندرویدوان گوگل هم نتوانسته در هند مورد توجه قرار بگیرد.

ظاهرا ورود دیرهنگام گوگل به بازار یاد شده موجب شده تا شرکت های رقیب کنترل این بازار را در دست بگیرند و گوگل هنوز نتوانسته سهمی از آن را در کشوری مانند هند از آن خود کند.

گوگل در ابتدا 30 هزار واحد گوشی پیکسل را روانه بازار هند کرد و بعد از آن ده هزار واحد دیگر از این گوشی را به بازارهای جهانی فرستاد. علاوه بر قیمت بالا رقابت شدید و عرضه گوشی های هوشمند شرکت هایی مانند گلکسی سامسونگ و آیفون از سال‌های گذشته باعث شده تا گوگل فعلا شانسی برای موفقیت نداشته باشد.

گفتنی است اپل و سامسونگ در اولین ماه های فعالیت در بازار هند تنها توانستند 5 درصد از بازار این کشور را به خود اختصاص دهند، اما گوگل هنوز نتوانسته به چنین موفقیتی دست یابد.

منبع:فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها