سازمان ملل: بوکوحرام و ابتلای 515 هزار كودک به سوء تغذیه

سازمان ملل: بوکوحرام و ابتلای 515 هزار كودک به سوء تغذیه
سه شنبه 5 بهمن 1395 - 14:44

نرخ ابتلای کودکان به سوء تغذیه در مناطق تحت تاثیر بوکوحرام رو به افزایش است.

به نقل از آسوشیتد پرس؛ یک مقام رسمی سازمان ملل روز دوشنبه با توصیف منطقه غرب آفریقا بعنوان منطقه ایکه در آن میلیون ها نفر تنها یک وعده غذا در روز مصرف می کنند و برخی از جوامع آن همه کودکان نو پای خود را از دست داده اند، گفت: «بیش از نیم میلیون کودک در منطقه غرب آفریقا به وسیله افراط گرایان بوکوحرام دچار سوء تغذیه هستند؛ تا حدی که بدون دریافت کمک جانشان در معرض خطر است.»

عملیات نظامی،  بوکو حرام را از بسیاری از مناطقی که در طول شورش هفت ساله با کشتن بیش از 20 هزار نفر و آواره کردن بیش از 2 میلیون نفر  و ربودن نزدیک به 300 دانش آموز دختر -- که همه جهان را  شوکه کرد -- بدست آورده بود، بیرون رانده است.

بنا به گفته توبی لنزر، مسوول هماهنگی های  بشردوستانه سازمان ملل متحد در این منطقه، با ورود امدادگران به مناطق تحت کنترل شبه نظامیان افراط گرا ، درد و رنجی که مردم  این مناطق در شش ماه گذشته پشت سر گذاشته بودند، روشن تر شد.

او در یک نشست خبری در مقر سازمان ملل گفت: «آنچه ما دیدیم فراتر از حد تصور بود».

«افراد بزرگسالی را دیدیم که بخاطر ضعف، تقریبا قادر به راه رفتن نبودند. ما روستاها و شهرهای عاری از کودکان 2 و 3و 4 ساله داشتیم،  چرا که آنها همه مرده بودند.»

لنزر گفت: برخی از شهرها کاملا نابود شده  بودند و برای بیش از سه سال ارتباطشان با جهان خارج قطع شده بود.

محمدو بوهاری، رئیس جمهور نیجریه اعلام کرد بوکوحرام در دسامبر 2015، «از لحاظ فنی شکست خورده است.»  اما حملات آن در بعضی از مناطق ادامه دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها