العبادی پاسخ ترامپ را داد: نفت عراق متعلق به عراقیان است

العبادی پاسخ ترامپ را داد: نفت عراق متعلق به عراقیان است
سه شنبه 5 بهمن 1395 - 23:45

نخست وزیر عراق به سخنان دونالد ترامپ که گفته بود «باید نفت عراق را برای خودمان برمی‌داشتیم»، پاسخ داد.

العالم - عراق

حیدر العبادی، نخست‎وزیر عراق، امروز(سه شنبه) در یک نشست خبری در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ درباره اینکه «باید نفت عراق را برای خودمان برمی‌داشتیم» گفت: نفت عراق فقط برای عراقی‎ها است.

وی افزود: دولت ترامپ پیام‎هایی را به بغداد درباره افزایش کمک‎ها به عراق و حمایت از این کشور ارسال کرد و این حمایت‌ها شامل زمینه‎های مختلف است.

العبادی تصریح کرد: تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‎ای در حمایت از عراق وجود دارد، زیرا جامعه جهانی خطرناک بودن تروریسم را درک کرد. در مبارزه با داعش نیروی خارجی در اراضی عراق وجود ندارد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بامداد یکشنبه در یک سخنرانی خطاب به کارکنان سازمان سیا گفت: در صورتی که آمریکا میادین نفت عراق را تصرف کرده بود، داعش به وجود نمی آمد.

وی گفت: «اگر درباره این فکر کنید، اگر ما آن نفت را بر‌می‌داشتیم، احتمالاً داعش به وجود نمی آمد، چون این همان منبعی است که آنها پولشان را از آن به دست می آورند، بنابراین ما بایستی آن نفت را نگاه می داشتیم. اما، بسیار خوب؛ شاید ما باز هم شانس داشته باشیم.»

روزنامه هافینگتون پست در تحلیل این اظهارت ترامپ نوشت این همان بیاناتی است که ترامپ در دوران تبلیغاتش هم مطرح کرده بود، اما تمایل او برای بیان این نظر که آمریکا بایستی منابع یک کشور دیگر را غارت کند، نقطه عطف جدیدی در دیپلماسی خارجی است.

پربیننده ترین خبرها