نیکی هالی، نماینده آمریکا در سازمان ملل

نیکی هالی، نماینده آمریکا در سازمان ملل
چهارشنبه 6 بهمن 1395 - 07:54

سنا به گزینه پیشنهادی ترامپ برای سرپرستی هیأت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل رأی اعتماد داد.

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز؛ سنای آمریکا به «نیکی هالی»، گزینه پیشنهادی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور برای سرپرستی هیأت نمایندگی دائم آمریکا در سازمان ملل متحد، رأی اعتماد داد.
پیش از این، کمیته روابط خارجی سنا با گماشتن وی به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل موافقت کرده بود. هالی روز سه‌شنبه با 96 رأی موافق در برابر چهار رأی مخالف به این سمت منصوب شد.
منتقدان دلیل مخالفت خود را تجربه ناکافی این فرماندار سابق ایالت کارولینای جنوبی در عرصه سیاست خارجی عنوان کردند. «کریس کونز»، نماینده ایالت دلاویر در سنای آمریکا در این خصوص گفت: نماینده آمریکا در سازمان ملل نباید یک کارآموز باشد؛ بلکه باید یک فرد باتجربه باشد.
این چهارمین گزینه پیشنهادی رئیس جمهور جدید آمریکا است که از سنا رأی اعتماد گرفته است. «جیمز متیس»، وزیر دفاع، «جان کلی»، وزیر امنیت داخلی و «مایک پامپیو»، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) دیگر افرادی هستند که موفق به جلب حمایت سناتورها شدند.
نماینده جدید آمریکا در سازمان ملل که جایگزین «سامانتا پاور» می شود، در آغاز رقابت های انتخابات ریاست جمهوری از سناتور «مارکو روبیو» و سپس از سناتور «تد کروز» پشتیبانی کرده بود. هالی به تازگی در نشست استماع سنا با بیان اینکه همه نظرات او لزوما منطبق با دیدگاه های رئیس‌جمهور جدید آمریکا نیست، وعده ترامپ برای جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا را رویکردی غیر قانونی دانسته بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها