طرح تحریم های غیر هسته ای ایران در سنای آمریکا

طرح تحریم های غیر هسته ای ایران در سنای آمریکا
چهارشنبه 6 بهمن 1395 - 13:28

سه سناتور جمهوریخواه آمریکایی در اعتراض به آزمایش های موشکی ایران و با تکرار ادعای نقض حقوق بشر، طرح تحریم های غیر هسته ای ایران را برای دومین بار در دو ماه گذشته به مجلس سنا معرفی کردند.

ایران-آمریکا

به گزارش نیوزمکس، «مارکو روبیو»، «تاد یانگ» و «جان کورنین» سه عضو جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا، برای بار دوم طرح «تحریم های غیر هسته ای ایران» را با هدف وضع تحریم های اقتصادی و مالی علیه این کشور، ارائه کردند.

گفتنی است که روبیو و کورنین، نخستین بار این طرح را در دسامبر ۲۰۱۶ و با همکاری دو سناتوری که دیگر در کنگره حضور ندارند، معرفی کرده بودند.

روبیو مدعی است بعد از سالها امتیاز دهی یک جانبه از سوی دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری قبلی آمریکا، حالا نوبت آن رسیده که واشنگتن پاسخ برخی از اقدامات ایران که به ادعای وی شامل حمایت از تروریسم، نقض حقوق بشر و آزمایش موشک های بالستیک می شود را بدهد.

یانگ هم مدعی است که طرح باز ارائه شده تبعات سنگینی برای ایران به همراه خواهد داشت و نشانه قدرت پاسخ دهی واشنگتن به اقدامات تهران است.

کورنین هم ضمن ارائه این لایحه، از کنگره و همچنین «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری جدید آمریکا خواست تا با وضع تحریم های بیشتر علیه ایران، مخالفت آشکار واشنگتن را با اقدامات این کشور نشان دهند.

منبع:مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها