پیشنهاد نخبگان روس به پوتین: اتحاد با سوریه

پیشنهاد نخبگان روس به پوتین: اتحاد با سوریه
چهارشنبه 6 بهمن 1395 - 23:17

یک روزنامۀ روسی نوشت: گروهی از تحلیل گران سیاسی و فعالان اجتماعی روسیه، پیشنهاد ایجاد یک کنفدراسیون میان روسیه و سوریه را به پوتین ارائه داده اند.

العالمروسیه

روزنامۀ «مسکوفسکی کومسو مولیتس» نوشت: تحلیل گران سیاسی و فعالان اجتماعی روسیه، راه حل جالب و ساده ای برای حل مشکلات سوریه از طریق ایجاد "اتحادیه کنفدرال" بین دو کشور ارائه کرده اند. آنها معتقدند در صورت اجرای این طرح، تروریست ها شجاعت کافی برای حمله به دمشق و اطراف آن را نخواهند داشت. این پیشنهاد توسط کارشناسان آکادمی تحلیل سیاسی زیرساخت ها ارائه شده است.

یکی از سرشناس ترین امضا کنندگان پیشنهاد، یوگنی تونیک رئیس شورای اداری  آکادمی است که در پیشنهاد خود به رئیس جمهور روسیه و فرمانده کل نیروهای مسلح یادآور می شود: در صورت اشغال سوریه توسط تروریست هایی که در پوشش مخالفان میانه رو پنهان شده اند، راه ژئوپلتیک برای آمریکا و متحدانش به سمت ایران و سپس به سمت روسیه از طریق دریای خزر گشوده می شود.

تونیک افزود: در صورت بروز چنین حوادثی، دشمنان روسیه خواهند توانست حلقۀ محاصرۀ روسیه را محکم تر کنند چرا که از سمت شمال کشورهای حوزه دریای بالتیک، از غرب اوکراین، از شرق ژاپن و از جنوب گرجستان و کشورهای خاورمیانه، روسیه را در بر گرفته اند.

بعد از ارائۀ این توضیحات، کارشناسان آکادمی به ولادیمیر پوتین پیشنهاد داده اند که ایجاد کنفدراسیونی با مشارکت دو کشور روسیه و سوریه را بررسی کند به نحوی که دو کشور در زمینۀ اقدامات نظامی و سیاست خارجی در چارچوب یک مرکز هماهنگی، متحد شوند.

این پیشنهاد می افزاید: در صورت تشکیل چنین اتحادیه ای، هر گونه حمله به خاک سوریه به منزلۀ اعلان جنگ علیه روسیه است و آمریکا و سایر متحدانش ناچارند از ادامۀ سیاست تنش زایی در سوریه دست بکشند.

202

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها