سخنان ترامپ در وزارت امنیت داخلی آمریکا

سخنان ترامپ در وزارت امنیت داخلی آمریکا
پنج‌شنبه 7 بهمن 1395 - 02:40

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به صدور فرمان اجرایی برای آغاز ساخت دیوار مرزی در مرز مشترک با مکزیک مدعی شد که احداث چنین دیواری، موجب تقویت اقتصاد و ایمنی در مکزیک خواهد بود.

 العالم - آمریکا

دونالد ترامپ در سخنانی در جمع کارکنان وزارت امنیت داخلی (وزارت کشور)، تأیید اعتبار "جان کلی" به عنوان وزیر امنیت داخلی آمریکا را به وی و همسرش تبریک گفت و افزود: با مهارت ها، پیش زمینه و تجربه و عزم و اراده ای که در جان سراغ داریم وی کارش را به بهترین شکل ممکن برای کشور و مردم انجام خواهد داد. 

دونالد ترامپ با بیان اینکه وزارت امنیت داخلی بخش های متفاوتی دارد، مهمترین ماموریت این وزارتخانه را اعمال قانون در کشور دانست و ادامه داد:  وزارت امنیت داخلی، ادارۀ ویژۀ اعمال قانون است. شما مدت های طولانی نمی توانستید کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. اما همه چیز تغییر کرده و من خیلی خوشحالم و می دانم که شما هم خیلی خوشحال هستید. از شما می خواهیم از این پس قوانین آمریکا را با قدرت اعمال کنید.

ترامپ همچنین گفت: وزارت امنیت داخلی به وضع قوانین تازه نیاز ندارد و تنها باید حاکمیت قانون را در کشور به اجرا بگذارد. من می خواهم از اداره گشت مرزی تشکری ویژه داشته باشم چرا که این اداره در انتخابات ریاست جمهوری از من کامل پشتیبانی کرد. 

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه در مرزهای جنوبی کشور با بحران روبرو هستیم افزود:  افزایش بی سابقه ورود مهاجران غیرقانونی از کشورهای آمریکای مرکزی به هر دو کشور مکزیک و آمریکا آسیب می رساند و من باور دارم گام هایی که بر خواهیم داشت و از هم اکنون آغاز خواهد شد ایمنی را در هر دو کشور بهبود می بخشد. کشوری که مرز ندارد کشور نیست. آمریکا از همین امروز کنترل مرزهای خود را بدست می گیرد و مرزهایش را بازپس خواهد گرفت.

دونالد ترامپ با اشاره به امضای دو فرمان اجرایی در زمینه مهاجرت هم گفت:  بر اساس این فرمان ها جان هزاران نفر نجات داده می شود، میلیون ها شغل حفظ خواهد شد و  میلیاردها میلیارد دلار صرفه جویی در کشور به همراه خواهد داشت. این فرمان ها بخشی از اصلاحات در قانون مهاجرت است که در دوران تبلیغات انتخاباتی فهرست کرده بودیم. می خواهم تاکید کنم در همکاری با دوستانمان در مکزیک ، ایمنی و فرصت های اقتصادی را در هر دو سوی مرزها بهبود می بخشیم. من برای مردم مکزیک احترام بسیاری قائلم و منتظر فرصتی هستم تا دوباره با رئیس جمهور مکزیک ملاقات کنم. این دیدار به زودی انجام خواهد شد و بر همکاری نزدیک در زمینه مسائل مختلف بسیاری بحث و تبادل نظر خواهیم کرد.

به گفته ترامپ، این همکاری شامل مواردی می شود که از آن جمله می توان به از هم پاشیدن کارتل ها (گروه های خلافکار و مجرم) و جلوگیری از تبادل سلاح های غیرقانونی و پول نقد بین آمریکا و مکزیک اشاره کرد.

وی تاکید کرد: باید این اقدام های خلاف متوقف شوند. می خواهیم در هر دو سوی مرز برای نجات جان انسان ها اقدام کنیم. این مهم را هم درک می کنیم که اقتصاد سالم و قوی در مکزیک برای آمریکا هم اهمیت دارد. با همکاری در زمینه تجارت مثبت ، مرزهای ایمن و همکاری اقتصادی من باور دارم که می توانیم روابط بین دو کشور را به شکلی بسیار گسترده تقویت کنیم و لذا فکر می کنم روابط بهتری با مکزیک پیش رو خواهیم داشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها