الجزایر و تندباد افراطی‌گری و شیطان‌پرستی

الجزایر و تندباد افراطی‌گری و شیطان‌پرستی
پنج‌شنبه 7 بهمن 1395 - 03:14

صدها شبکه اینترنتی با فراخواندن جوانان الجزایری برای پیوستن به باندهای تروریستی از جمله داعش، این کشور را با موجی از ناامنی روحی روانی مواجه کرده‌اند.

العالمآفریقا

فعالیت صدها پایگاه اینترنتی در زمینه ترغیب جوانان الجزایری به تروریسم و پیوستن به گروه های تروریستی مانند داعش و نیز ترویج افکار ویرانگر شیطان‌پرستی در میان آنها، موجب شده شهروندان این کشور احساس ناامنی روحی روانی کنند.

روزنامه الشروق چهارشنبه نوشت: در گزارش وزارت کشور الجزایر آمده که 1560 پایگاه اینترنتی شناسایی شده اند که جامعه الجزایر به ویژه قشر جوان این کشور را هدف قرار داده اند.

براساس این گزارش، با توجه به فعالیت فهرستی از گروه های تروریتسی در تونس، مالی و لیبی و نیز سهولت در انتقال جوانان الجزایری برای ورود به این گروه ها، سایت های اینترنتی وابسته به گروه هایی نظیر داعش، در صدر  این فهرست قرار دارند.

خاطرنشان می شود که وزارت کشور الجزایر سایت های دیگری، وابسته به گروه هایی مانند الاحمدیه و باندهای عجیبی چون شیطان‌پرستی را که در سال های اخیر در جوامع عربی نفوذ کرده اند، نیز شناسایی کرده است. مقامات و دستگاه های ذی‌ربط الجزایری برای مقابله با این پدیده بسیج شده‌اند اما نتایج تلاش های خود را هنوز اعلام نکرده اند.

مقامات الجزایر می گویند این کشور در مقابله با افراط‌گرایی جوانان این کشور موفق شده است، آنها برای اثبات ادعای خود به تعداد اندک الجزایری‌های مقیم و مهاجر ملحق شده به گروه های  افراطی در سوریه و لیبی استدلال می کنند.

213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها