همبستگی آلبرایت با مسلمانان در مقابل ترامپ

همبستگی آلبرایت با مسلمانان در مقابل ترامپ
پنج‌شنبه 7 بهمن 1395 - 10:16

وزیر خارجه اسبق آمریکا به مقابله با طرح دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید این کشور پرداخت و در اقدامی نمادین با مسلمانان همبستگی کرد.

العالم - آمریکا

مادلین آلبرایت در شبکه اجتماعی توییتر نوشت که آماده است نامش را به عنوان یک مسلمان برای همبستگی با پناهندگان و مهاجران مسلمان ثبت کند.

وی این تصمیم خود را در اعتراض به تلاش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای اعمال محدودیت علیه پناهندگان و مهاجران مسلمان اتخاذ کرد.

همزمان، طرفداران حقوق مهاجران و پناهجویان طرح های کاخ سفید برای متوقف کردن موقت پذیرش پناهجویان و تعلیق صدور ویزا برای افراد کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا را محکوم و این طرح ها را علیه مسلمانان دانستند و تاکید کردند که آمریکا در سایه این طرح ها از امنیت کمتری برخوردار خواهد بود.

برپایه این گزارش، دستیاران و کارشناسان گفتند که انتظار می رود ترامپ همچنین دستور ممنوعیت ورود پناهجویان به آمریکا را به مدت چند ما –به استثنای اقلیت های دینی زیر فشار- صادر کند.

براساس پیش نویس یک دستور اجرایی که قرار است دونالد ترامپ آن را در روزهای آینده امضا کند، ورود پناهجویان سوری به خاک آمریکا ممنوع خواهد شد و ورود هرگونه مهاجر از سوریه، سودان، سومالی، عراق، ایران، لیبی و یمن تا زمان بررسی لایحه های دائمی به حالت تعلیق درخواهد آمد.

6

پربیننده ترین خبرها