ترکیه داعش و النصره را گروه تروریستی اعلام کرد

ترکیه داعش و النصره را گروه تروریستی اعلام کرد
پنج‌شنبه 7 بهمن 1395 - 16:08

یک منبع در وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد آنکارا داعش و جبهه النصره را که اخیرا نام خود را به "جبهه فتح الشام" تغییر داده است گروههای تروریستی می داند و بر این مبنا عمل خواهد کرد.

العالم – ترکیه

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سه شنبه گذشته جبهه النصره به شماری از گروههای عضو ائتلاف موسوم به "ارتش آزاد سوریه" در شمال غرب این کشور حمله و تهدید کرد حملات سنگینی را به گروههای مخالف مورد حمایت ترکیه وارد خواهد کرد و مذاکرات با دولت تحت نظارت روسیه را به شکست خواهد کشاند.

این منبع ترکیه ای افزود: حملات مذکور ممکن است به دلیل رغبت جبهه النصره در زمینه جلوگیری از دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران سیاسی سوریه باشد.

این منبع در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: ترکیه هیچ اطلاعی درباره پیش نویس قانون اساسی آینده سوریه ندارد. گفته می شود این پیش نویس در مذاکرات آستانه توسط روسیه ارائه و در آن، به کردها خودمختاری داده شده است.

از سوی دیگر ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این باره گفت: هدف از مطرح کردن پیش نویس قانون اساسی جدید سوریه توسط روسیه، تشویق سوری ها به آغاز بررسی درباره موضوع مذکور است. اما خود مردم سوریه باید درباره نوع حکومت آینده این کشور اعم از خودمختاری، یا نظام فدرال یا کنفدرالی تصمیم بگیرند.

216-9

پربیننده ترین خبرها