رهبران ادیان مختلف در آمریکا اقدام های ترامپ را محکوم کردند

رهبران ادیان مختلف در آمریکا اقدام های ترامپ را محکوم کردند
پنج‌شنبه 7 بهمن 1395 - 17:47

رهبران ادیان مختلف در آمریکا با سخنرانی در دفتر مرکزی شورای روابط اسلامی آمریکایی موسوم به (CAIR) در واشنگتن دی سی، اقدام های اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را در خصوص اعمال محدودیت علیه پناهجویان محکوم کردند.

العالم - آمریکا

دونالد ترامپ در راستای سیاست های تبعیض آمیز خود همانطور که پیشتر در کارزار انتخاباتی اش وعده داده بود، روز چهارشنبه (25 ژانویه) دستور ساخت دیوار در مرز جنوبی این کشور را با مکزیک صادر کرد.

وی روز چهارشنبه همچنین دستور داد با شهرهایی که مهاجران غیرقانونی در خود جای داده اند برخورد جدی شود.

گفته می شود ترامپ قرار است در روزهای آینده دستورات جدیدی را در چارچوب محدود کردن مهاجرت قانونی نیز صادر کند. از جمله این دستورها جلوگیری از صدور ویزا برای پناهجویانی است که اهل کشورهایی با جمعیت اکثریت مسلمان از جمله سوریه، سودان، سومالی، عراق، ایران، لیبی و یمن هستند.

رهبران ادیان مختلف در آمریکا با سخنرانی در دفتر مرکزی شورای روابط اسلامی آمریکایی موسوم به (CAIR) در واشنگتن دی سی، اقدامات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا را در خصوص اعمال محدودیت علیه پناهجویان محکوم کردند.

شورای روابط اسلامی آمریکایی (CAIR) بزرگ ترین سازمان آزادی های مدنی مسلمان در آمریکا با دفاتر منطقه ای است که دفتر مرکزی آن در کاپیتول هیل واشنگتن دی سی قرار دارد.

چند تن از شخصیت های شرکت کننده، در نطق سخنرانی خود اعلام کردند: از هر نوع زبانی که در دستورات اجرایی رئیس جمهور ترامپ در خصوص پناهجویان و مهاجرت استفاده شده است، ما بر این باوریم تنها هدف این دستورات، مسلمانان هستند. این دستورات مهر تأیید نگران کننده ای بر طرح های اسلام ستیزی است که در کارزار انتخابات ریاست جمهوری (ترامپ) مطرح شده بود. هیچ زمانی در طول تاریخ کشورمان به طور تعمدانه و به عنوان بخشی از سیاست های کشورمان، محدودیتی علیه حضور مهاجران و پناهجویان، بر اساس دین آنها، اعمال نشده بود. این گونه محدودیت ها کشور ما را امن تر نمی سازد و در عوض پناهجویان مسلمان و کل جامعه مسلمان آمریکا را خوار خواهد کرد. این سیاست ابزاری تبلیغاتی به دست دشمنان ما خواهد داد که تلاش می کنند عقیده جنگ آمریکا علیه اسلام را گسترش دهند.

مردم آگاه در همه جا باید در برابر این اقدامات مقاومت کنند و با این حملات نژادپرستانه مبارزه کنند. ما باید با همه مسئولان منتخب مان در سطح ملی و در سنا و مجلس نمایندگان و در سطح بومی در شهرهایمان و ایالت هایمان صحبت کنیم. همه ما باید با قدرت مقابل این سیاست ها ایستادگی کنیم و نشان دهیم که ما شأن اولیه خود را می شناسیم و لیاقت همه چیز و بشریت را داریم و ما مقابل این تنفر می ایستیم. مقابل این نژاد پرستی می ایستیم. به عنوان یک آمریکایی ما با حضور افراد در کشورمان به خاطر نوع عبادت کردنشان یا رنگ پوستشان مخالفت نمی کنیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها