رئیس جمهوری مکزیک سفر به آمریکا را لغو کرد

رئیس جمهوری مکزیک سفر به آمریکا را لغو کرد
پنج‌شنبه 7 بهمن 1395 - 21:15

منابع رسمی روز پنجشنبه اعلام کردند انریکه پینا نیتو Enrique Pena Nieto رئیس جمهوری مکزیک سفر خود به واشنگتن را لغو کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه  العالم ، رئیس جمهوری آمریکا امروز در یک پیام توییتری نوشته بود که اگر مکزیک آماده نیست هزینه دیوار مرزی که ساخت آن ضروری است را بپردازد، بهتر است نشست آتی (رئیسان جمهوری این دو کشور در واشنگتن) لغو شود.

ترامپ سال گذشته در دوران مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری، به مکزیک رفت و در آن زمان موضوع ساخت دیوار با هزینه مکزیک را مطرح کرد.

دونالد ترامپ در پیام توییتری امروز خود افزود: آمریکا کسری تجاری 60 میلیارد دلاری با مکزیک دارد که حاصل اجرای قرارداد نفتا (قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی) است.

رئیس جمهوری آمریکا در این پیام مدعی شد که اجرای قرارداد نفتا موجب از دست رفتن تعداد زیادی شغل و شرکت های تجاری در آمریکا شده است.

 دستور ساخت دیوار در مرز مشترک آمریکا و مکزیک همزمان با سفر وزیر خارجه مکزیک برای تدارک دیدار آتی رهبران دو کشور به واشنگتن صورت گرفت.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا روز گذشته با صدور حکم ویژه ای طرح ساخت دیوار مرزی میان کشورش و مکزیک و تعیین مقررات تازه برای جلوگیری از ورود برخی مهاجران را امضا کرد.

خبرگزاری فرانسه نیز امروز تصویری از عملیات احداث دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک که فرمان آن روز گذشته توسط ترامپ امضا شده بود را منتشر کرد.

ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک با هدف جلوگیری از ورود غیرقانونی مهاجران، یکی از وعده های اصلی ترامپ پیش از برگزاری انتخابات و تبلغیات انتخاباتی بود.

رئیس جمهوری آمریکا صبح دیروز در گفت و گو با شکبه خبری «ا بی سی» بار دیگر تاکید کرد که دولت مکزیک در نهایت به شکلی هزینه های مربوط به این دیوار مرزی را که قرار است به طول سه هزار و 200 کیلومتر میان دو کشور کشیده شود، تقبل می کند.

این در حالی است که رئیس جمهوری مکزیک در پیامی خطاب به مردم کشورش گفت: هیچ هزینه ای برای ساخت دیوار مرزی با آمریکا پرداخت نخواهد کرد.

«انریکه پنیا نیتو» ضمن اظهار تاسف از صدور فرمان اجرایی دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا برای ساخت دیوار در مرز مکزیک و آمریکا گفت: مکزیک به ساخت چنین دیواری اعتقاد ندارد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین روز گذشته در دیدار خود از وزارت امنیت ملی کشورش، مدعی شد که کشیدن یک دیوار مرزی به شدت به نفع مردم مکزیک و اقتصاد این کشور است.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح در عین حال علاوه بر حفظ امنیت آمریکا میلیون ها شغل ایجاد و میلیاردها دلار درآمد نصیب این کشور می کند و سبب بهبود بی سابقه روابط میان دو کشور خواهد شد.

ترامپ یکی از ثمرات احداث این دیوار را کمک به دولت مکزیک برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی ساکنان آمریکای مرکزی و برخورد موثرتر با قاچاقچیان مواد مخدر و از میان بردن قاچاقچیان ارزیابی کرد.

دستورهای اخیر ترامپ موجی از نگرانی و اعتراض را در آمریکا و دیگر کشورهای جهان به همراه داشته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها