افزایش شهرک سازی"اسرائیل" با چراغ سبز آمریکا

افزایش شهرک سازی
پنج‌شنبه 7 بهمن 1395 - 23:36

نخست وزیر رژیم صهیونیستی طرح ساخت 2500 واحد مسکونی را در کرانه باختری به تصویب رساند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، بنیامین نتانیاهو و آویگدور لیبرمن وزیر خارجه وی ساخت دوهزارو پانصد واحد مسکونی را در کرانه باختری به تصویب رساندند.

پایگاه اینترنتی اسرائیلی والا اعلام کرد: اکثر این واحدهای مسکونی در شهرک ها(ی صهیونیست نشین) قرار دارد.

بیسان طراف خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی اعلام کرد: اسرائیل دشمنی ها و تجاوزهای خود را با گسترش شهرک سازی ها و تصویب طرح ساخت 2500 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری شدت داده است. این طرح بزرگترین طرح شهرک سازی در زمینهای فلسطینی اشغال شده از سال 2013 تاکنون به شمار می رود.

پایگاه اینترنتی اسرائیلی والا نوشت: ساخت این واحدهای مسکونی در کرانه باختری خواهد بود که اکثر آن نیز در مجتمع های شهرک های صهیونیست نشین قرار خواهد داشت.

900 واحد مسکونی از آن در شهرک آریئیل ساخته می شود و سهم هر یک از شهرک های عمانوئیل 166  واحد مسکونی، اورنیت 150 واحد، گیفعاد زئیف 100 واحد، الکنا 18 واحد، معالیه ادومیم 90 واحد، بیت ایل 20 واحد، مقرون 86 واحد و افرات 21 واحد مسکونی خواهد بود.

سازمان اطلاعات اسرائیل (سرویسهای جاسوسی این رژیم) در بیانیه ای اعلام کرد اکثر عملیات این ساخت و سازها در شهرک های صهیونیست نشینی خواهد بود که اسرائیل تصمیم دارد در مذاکرات آینده با فلسطینیان نگهدارد.

این بیانیه افزود: صد واحد مسکونی جدید در بیت ایل خواهد بود که رسانه های اسرائیلی در زمینه این شهرک می گویند: جارد کوشنر داماد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و مشاور کنونی کاخ سفید، کمکهای مالی به آن پرداخت کرده است. این در حالی است که تقریبا سیصد و پنجاه هزار صهیونیست شهرک نشین در کرانه باختری زندگی می کنند و دویست هزار نفر دیگر از آنان نیز در شرق قدس هستند.

تصمیم به ساخت دو هزار و پانصد واحد مسکونی جدید تنها  چند روز پس از آغاز دوره ریاست جمهوری ترامپ است.

این در حالی است که دو روز گذشته شهرداری قدس چراغ سبز ساخت 566 واحد مسکونی در شهرک های بسقات زائیف، رامات شلومو و راموت را داده است. شهرک هایی که در زمینهای فلسطینی ساخته شده است و اسرائیل این زمین ها را در اقدامی خارج از چارچوب قوانین بین المللی به قدس ملحق کرده است.
 

پربیننده ترین خبرها