انتقاد های شدید از دستور ساخت دیوار میان مکزیک و آمریکا

انتقاد های شدید از دستور ساخت دیوار میان مکزیک و آمریکا
جمعه 8 بهمن 1395 - 01:23

صدور دستور ساخت دیوار حائل در مرز مشترک میان مکزیک و آمریکا، موجی از انتقادات و محکومیت های بین المللی را به همراه داشته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه تلویزیونی یورونیوز گزارش داد صدور فرمان ساخت دیوار در طول مرز مشترک آمریکا و مکزیک، با موج گسترده ای از انتقادات و محکومیت های بین المللی روبرو شده است.

این گزارش می افزاید پس از آن که دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا، دستور احداث دیوار حائل میان مرز آمریکا با مکزیک، برای ممانعت از ورود مهاجران را صادر کرد، مقامات دولتی مکزیک و همچنین رهبران کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب این اقدام را محکوم کردند.

"انریکه پینا نیتو"  رئیس جمهوری مکزیک که تحت فشار اپوزیسیون این کشور سفر سی و یک ام ژانویه اش به آمریکا و ملاقات با رئیس جمهوری جدید آمریکا را لغو کرده است، در نخستین واکنش خود به صدور دستور ساخت دیوار حائل در مرز مکزیک گفت: بسیار متاسف هستم و تصمیم دونالد ترامپ برای ادامه ساخت دیوار در مرز مشترک با مکزیک را محکوم می کنم. دیواری که از سالها پیش به جای متحد کردن ما، دو کشور را از یکدیگر جدا کرده است.

وی ادامه داد: مکزیک به ساخت این دیوار اعتقادی ندارد. من بارها و بارها گفته ام، و این بار نیز تاکید می کنم، مکزیک به هیچ وجه در هزینه های ساخت این دیوار مشارکت نخواهد کرد.

فعالان اجتماعی مخالف ترامپ در مکزیک، ضمن انتقاد شدید از صدور دستور برای ساخت دیوار حائل، در مقابل دفتر دادستان کل مکزیک دست به تظاهرات زدند.

"ماریا گارسیا" از فعالان اجتماعی ائتلاف مخالف دونالد ترامپ می گوید: ساخت این دیوار هیچ مشکلی را حل نمی کند. هیچ دیواری نمی تواند گرسنگی را متوقف کند. در زمان حاضر هم دیوار وجود دارد اما آیا توانسته است مانع ورود مهاجران شود؟ پاسخ این سوال منفی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها