تاکید مخالفان بحرین براستمرار تلاش برای حذف دیکتاتوری

تاکید مخالفان بحرین براستمرار تلاش برای حذف دیکتاتوری
جمعه 8 بهمن 1395 - 02:17

مخالفان خارج از بحرین از مردم آن کشور خواستند طی هفته های آینده در آستانه سالگرد انقلاب حضور خود در صحنه های مخالفت با رژیم آل خلیفه را گسترش دهند.

العالم - بحرین

به گزارش  پایگاه خبری شبکه العالم، گروههای مخالف بحرینی مستقر در خارج با صدور بیانیه ای بر پایبندی به خواست و راه شهدا و ادامه حضور در صحنه مقابله با استبداد تاکید کردند.

دراین بیانیه بر تلاش برای تقویت جنبش مسالمت آمیز برای دستیابی به خواست مردم در تحقق عدالت و کرامت در جامعه و حذف استبداد و دیکتاتوری و محاکمه قاتلان انقلابیون تاکید شده است.

گروههای مخالف بحرینی ضمن هشدار به رژیم آل خلیفه درباره توهین ، جسارت و فشار به آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، از مردم خواسته اند که با حرکت و راهپیمایی به سمت منطقه الدراز بر دفاع از دین و وطن و هویت انسانی خود تاکید کنند.

درهمین حال شبه نظامیان مسلح وابسته به رژیم آل خلیفه روز پنجشنبه بار دیگر با استفاده از گلوله های جنگی به تحصن کنندگان در نزدیکی منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم حمله کردند.

در این حمله چندین نفر از متحصنان مجروح شدند تا در ادامه مردم خشمگین تظاهراتی را در محکومیت این حمله برگزار کنند و شعارهایی را در برخورد با سیاست های نظام سر دهند.

فادی السید خبرنگار العالم در گزارش خود اعلام کرد، ویدیوهایی که کاربران در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند حمله مسلحانه شبه نظامیان وابسته به نظام سیاسی بحرین به تحصن مردمی در برابر منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم، عالی ترین مرجع دینی در بحرین، را به تصویر می کشد. این حمله که با استفاده از تاریکی شب انجام شد به مجروح شدن چندین نفر منجر شد، مجروحان به بیمارستان ها منتقل شدند و حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.

حمله مسلحانه شبه نظامیان به سرعت سبب بروز درگیری با معترضان خشمگین  شد. در شرایطی که بالگردهای نظام در فضایی پایین به پرواز در آمده بودند حاضران در تحصن شبه نظامیان مهاجم را وادار به عقب نشینی کردند. 

در ادامه مردم در محکومیت حمله مسلحانه به تحصن، تظاهراتی را برگزار کردند، حاضران در تظاهرات با در دست داشتن تصاویری از  آیت الله شیخ عیسی قاسم، ضمن سر دادن شعارهایی به نظام سیاسی درباره هرگونه تعرض به این مرجع دینی هشدار دادند آنان همچنین با سردادن شعارهایی، مسئولیت بحرانی شدن اوضاع کشور را  متوجه شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین، دانستند.

معترضان تاکید کردند در حمایت از آیت الله عیسی قاسم همچنان در  میادین باقی خواهند ماند و به مقاومت ادامه خواهند داد.

جنبش حق حمله به متحصنان را خونین خواند و از آن  به عنوان جنایت نظام علیه مردم یاد کرد. این جنبش بر ضرورت مقابله با نظام از طریق ادامه جنبش های مردمی تاکید کرد و اظهار داشت، آنچه انجام می شود جنایت نظام علیه مردم در میان سکوت محافل بین المللی است.

ائتلاف چهاردهم فوریه در بحرین نیز مردم را به تظاهرات خیابانی و حضور در مقابل منزل آیت الله عیسی قاسم فراخواند.

در هفتمین ماه از محاصره منطقه دراز ، نیروهای نظام مسیرهای منتهی به مسجد شیخ درویش را به طور کامل  با سیم خاردار مسدود کردند. شاهدان خبر دادند نظام سیاسی با ایجاد دو منطقه ایست و بازرسی در شرق و غرب منطقه دراز سعی می کند مانع از آن شود که مردم بتوانند وارد این منطقه شوند.

 

پربیننده ترین خبرها