آمریکا برای ساخت دیوار، مالیات واردات از مکزیک را افزایش می دهد

آمریکا برای ساخت دیوار، مالیات واردات از مکزیک را افزایش می دهد
جمعه 8 بهمن 1395 - 04:53

سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران گفت: دیوار مرزی با مکزیک از طریق اعمال مالیات بیست درصدی بر هر نوع واردات از این کشور تامین خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم شان اسپایسر گفت: «مالیات مرزی بخشی از یک بسته اصلاحات مالیاتی وسیعتر است و می تواند به ساخت دیوار حائل در مرز آمریکا و مکزیک کمک کند.»

وی افزود به این ترتیب هزینه کار به شکلی که مالیات دهندگان آمریکایی آسیب نبینند تامین می شود.

پیش از این " ایل دفونسو گواجاردو" ، وزیر اقتصاد مکزیک در یک برنامه خبری با لحنی تند و ستیز انگیز خطاب به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا گفت: اگر ترامپ با افزایش مالیات مرزی به مکزیک ضربه بزند، بی‌درنگ تلافی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: بسیار بدیهی است که باید آماده باشیم تا بلافاصله قادر به خنثی‌کردن تاثیر طبیعی این اقدامات شویم.

همچنین «گواجاردو» پیش‌بینی کرد: در صورتی که تهدیدات «ترامپ» مبنی بر افزایش ۳۵ درصدی تعرفه علیه مکزیک اعمال شود، این اقدام منجر به رکود جهانی می‌شود؛ زیرا این عمل، مانع از آن خواهد شد تا شرکت‌ها در خارج از آمریکا، محصولات خود را تولید کنند. 

پیش از این دونالد ترامپ، شماری از شرکت‌های صاحب‌نام آمریکایی را به دلیل تولید محصولات خود در مکزیک تهدید به افزایش مالیات مرزی کرده بود. 

صدور فرمان ساخت دیوار در طول مرز مشترک  سه هزار و دویست کیلومتری آمریکا و مکزیک، با موج گسترده ای از انتقادات و محکومیت های بین المللی روبرو شده است.

ساخت این دیوار برای جلوگیری از گسترش نفوذ مهاجران غیرقانونی به آمریکا یکی از وعده ای انتخاباتی دونالد ترامپ بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها