ادامه عملیات روسیه برای پاکسازی حلب

ادامه عملیات روسیه برای پاکسازی حلب
جمعه 8 بهمن 1395 - 09:07

مرکز "حمیمیم" برای آشتی بین طرف های درگیر در سوریه امروز جمعه 8 بهمن ماه اعلام کرد عملیات ارسال کمک های بشردوستانه به ساکنان شهر حلب و پاکسازی این شهر از مواد منفجره همچنان ادامه دارد.

العالم - سوریه

وزارت دفاع روسیه به نقل از مرکز آشتی در حمیمیم اعلام کرد ظرف 24 ساعت گذشته، طی 8 مرحله، 4.7 تن کمک های بشر دوستانه را برای بیش از 4300 نفر ارسال کرده است.
در این بیانیه آمده است بیش از 3.8 تن آرد و 1500 وعده غذایی گرم به ساکنان محله های "صلاح الدین"، "الحمدانیه"، "الخالدیه" و شیخ مقصود در حلب توزیع شده است همچنین حدود 150 وعده سهمیه غذایی برای اهالی روستای "القطیلبیه" در استان لاذقیه ارسال شده است.
در همین راستا در این بیانیه آمده است نظامیان روس همچنان در حال پاکسازی خیابان های شرق حلب و منازل و تأسیسات دولتی از مین و بمب و تله های انفجاری هستند.
در این بیانیه تصریح شده است که یگان مهندسی روسی ظرف 24 ساعت گذشته، اقدام به خنثی سازی مواد منفجره کار گذاشته شده در 55 ساختمان مسکونی و 4 مسجد در شرق حلب کرده و 117 نارنجک از جمله 76 بمب دست ساز را خنثی کرده اند. همچنین بیش از 72 هکتار زمین، از جمله 15.5 کیلومتر بزرگراه مین زدایی شده اند.
این مرکز همچنین در این بیانیه آورده است تیم های سیار پزشکی روسی به 130 شهروند در حلب و شهرک های حومه آن ظرف 24 ساعت گذشته، خدمات پزشکی ارائه کرده اند.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها