ترامپ، "اخوان المسلمین" را تروریست اعلام می کند

ترامپ،
جمعه 8 بهمن 1395 - 10:17

دولت دونالد ترامپ در حال بررسی طرح اعلام اخوان المسلمین به عنوان یک سازمان تروریستی و اعمال مجازات های امریکا بر این گروه است.

العالم - آمریکا
"رویترز" به نقل از منابع نزدیک به گروه ترامپ اعلام کرد تیمی به سرپرستی "مایکل فلین"، مشاور امنیت ملی امریکا مایل است اخوان را در فهرست سازمان های تروریستی وزارت خارجه و وزارت خزانه داری امریکا قرار دهد.
یکی از مشاوران ترامپ گفته است: "من می دانم که این موضوع در دست بررسی است و من آن را تأیید می کنم"، وی افزود تیم "فلین" طرح قرار دادن جماعت اخوان المسلمین در فهرست گروه های تروریستی امریکا را تأیید کرده است؛ وی خاطرنشان کرد که هنوز مشخص نیست که دولت امریکا چه وقت و چگونه در این زمینه اقدام خواهد کرد.
مسئولین و افراد نزدیک به ترامپ می گویند اخوان المسلمین در برخی کشورها به طور مسالمت آمیز متحول شده است.
هنوز مشخص نیست که کدام گروه و تیم در داخل دولت امریکا غلبه خواهند کرد؛ سناتور "تد کروز" و "ماریو دیاز بالارت"، عضو مجلس نمایندگان طی ماه جاری با ارائه طرحی خواستار قرار دادن اخوان المسلمین در فرست گروه های تروریستی شده اند. کاخ سفید، هیچ اظهار نظری در این رابطه نکرده است.
مقامات و مسئولین نزدیک به ترامپ نگران هستند که اقدام دولت امریکا در قرار دادن اخوان المسلمین در فهرست گروه های تروریستی باعث تیره شده روابط کشورشان با ترکیه شود، که از متحدان اصلی آمریکا به شمار می آید.
گفتنی است در حال حاضر حزب اسلامگرای عدالت و توسعه در ترکیه قدرت را به دست دارد و بر کابینه رجب طیب اردوغان، نخست وزیر این کشور سایه انداخته است. در تونس نیز حزب اسلامگرای "النهضه" در انتخابات دموکراتیک این کشور شرکت کرده است و هر دوی این احزاب به رغم تفاوت در نامگذاری، ریشه اخوانی دارند.
اخوان المسلمین در مصر، قدیمی ترین جنبش اسلامگرا در این کشور است که در سال 2013 به عنوان یک سازمان تروریستی ثبت شد.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها