نمایندۀ سوری: عربستان برای جدا شدن از اسد به ما پیشنهاد پول داد

نمایندۀ سوری: عربستان برای جدا شدن از اسد به ما پیشنهاد پول داد
جمعه 8 بهمن 1395 - 21:59

عربستان سعودی با دلارهای نفتی خود تلاش داشت عشایر سوریه را به جدا شدن از نظام کشورشان ترغیب کند.

العالم - سوریه

شیخ محمد خیر جاسم نادر عضو مجلس نمایندگان سوریه امروز جمعه در مصاحبۀ ویژه با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: عشایری که از سرزمین خود دست کشیدند و از نظام جدا شدند، ساکن بخش شمال شرقی سوریه هستند. رؤسای این عشایر فریب دلارهای نفتی عربستان را خوردند و به ریاض رفتند و ملت و کشور خود را زیر پا گذاشتند.
شیخ نادر که رئیس عشیره النعیم است، گفت: افراد عشیره النعیم در همه استان های سوریه زندگی می کنند و در صفوف ارتش قهرمان می جنگند و از کشورشان دفاع می کنند.     
شیخ نادر افزود: من گذرنامه سعودی داشتم اما با آغاز بحران سوریه از عربستان به کشورم بازگشتم. سعودی ها تلاش می کردند که با وعده های مالی، من را وادار به جدا شدن از نظام کشورم کنند. یک بار که در خانۀ مهدی دخل الله سفیر سوریه در ریاض بودم، سعودی ها به من اموال و املاکی را پیشنهاد دادند تا دست از ملت و کشورم بکشم و چک های سفید نشان دادند تا هر مبلغی که می خواهم، در چک ها برای خودم بنویسم ولی من نپذیرفتم؛ زیرا کسی که ذره ای به ملت و کشور و ارتش کشورش وابسته و دلبسته باشد، هیچگاه به هموطنانش خیانت نمی کند.    
شیخ نادر گفت: درخواست ما از دولت و ریاست جمهوری سوریه اینست که عشایر را مسلح کنند تا عشایری که در مناطق بیابانی و مرزی زندگی می کنند، بهتر از قبل به حفاظت از آب و خاک کشور خود بپردازند و به ارتش کشور خود در دفاع از سرزمین و ملت خود کمک کنند. 
شیخ نادر اعلام کرد: به خواست خداوند اوضاع سوریه بهتر از قبل شده است و روز به روز بهتر می شود. ما از روسیه ، ایران و چین که پیوسته حامی ملت و کشور سوریه بودند، از صمیم قلب قدردانی می کنیم.

 

شیخ محمد خیر جاسم نادر

214
 

پربیننده ترین خبرها