ترامپ: سخن گفتن از لغو تحریم‌های روسیه زود است

ترامپ: سخن گفتن از لغو تحریم‌های روسیه زود است
جمعه 8 بهمن 1395 - 22:45

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس بعد از دیدار در کاخ سفید در کنفرانس خبری مشترک حاضر شدند.

 

دونالد ترامپ در ابتدای سخنان خود، رابطه با انگلیس را «خاص» توصیف کرد و گفت که خواستار تقویت روابط با این کشور است.

ترزا می نیز گفت که با رئیس‌جمهور آمریکا درباره مسائل مختلف از جمله  مبارزه با داعش صحبت کرده و دو طرف توافق کرده‌اند تلاش‌ها برای مقابله با این گروه تروریستی را افزایش دهد. وی مدعی شد که آمریکا و انگلیس در حال حاضر رهبری تلاش‌ها برای مقابله با داعش را بر عهده دارند.

نخست‌وزیر انگلیس همچنین گفت که ترامپ در این نشست به وی گفته که کاملاً از ائتلاف ناتو حمایت می‌‌کند. ترامپ قبلا ناتو را ائتلافی «منسوخ» خوانده بود و گفته بود که این ائتلاف کارآیی ندارد.

در سوی دیگر، ترامپ در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه نظری درباره تحریم روسیه دارد گفت هنوز برای اظهار نظر در این باره زود است، «اما ما خواستار روابط بهتر با تمام کشورها از جمله روسیه و چین هستیم». اما می در پاسخ به همین سوال گفت که انگلیس از ادامه تحریم‌ها علیه روسیه تا زمان اجرای مفاد مینسک حمایت می‌کند.

ترامپ درباره مواضعش درباره شکنجه گفت همان‌طور که قبلاً گفته معتقد است که «شکنجه کارساز است» اما دیدگاه وزیر دفاع آمریکا که مخالف این موضوع است به دیدگاه او ارجحیت دارد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره مواضعش در خصوص مکزیک به بدهی تجاری مکزیک اشاره کرد و گفت که «آنها ما را احمق فرض کرده‌اند.» وی علی‌رغم این گفت که مردم مکزیک را دوست دارد و با رئیس‌جمهور این کشور روابط خوبی دارد. 

منبع: فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها