رویترز: افزایش اندک صادرات نفت ایران در ماه فوریه

رویترز: افزایش اندک صادرات نفت ایران در ماه فوریه
شنبه 9 بهمن 1395 - 09:08

به نوشته رویترز، پس از رفع تحریمهای نفتی، تولید و صادرات نفت ایران جان تازه ای گرفته و پالایشگاه‌ها نیز برای پاسخگویی به تقاضای بازار، در حال بازسازی است.

العالم - ایران

به نقل از رویترز؛ به گفته یک منبع آگاه در بخش برنامه های بارگیری نفت صادراتی ایران، درحالی که اندونزی پس از رفع تحریمهای نفتی ایران اولین محموله نفت خود را از این کشور دریافت می کند، قرار است سطح تولیدات ایران در ماه فوریه اندکی افزایش یابد.
این درحالی است که میزان صادرات این ماه، کمتر از سپتامبر گذشته است که نشان می دهد ایران با وجود اینکه از طرف سازمان اوپک و سایر صادرکنندگان نفت از برنامه کاهش تولید مستثنی شده است، در پیدا کردن خریداران بیشتر برای نفت خود دچار مشکل بوده است.
سوداگران بازار نفت پیش بینی می کنند ایران اندکی به تولید خود افزوده و صادراتش را قوت بخشد تا مجددا سهم خود را از بازار نفت بدست آورد.
صادرات نفت خام و نفت پالایش شده ایران از 2 میلیون و 160 هزار بشکه که پایین ترین میزان از ماه جولای گذشته بوده است، به 2 میلیون و 200 هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت. میزان صادرات ایران در سپتامبر گذشته 2 میلیون و 600 هزار بشکه بود.
در همین راستا عباس کاظمی معاون وزیر نفت و رئیس شرکت پالایش نفت ملی در گفتگو با رویترز اعلام کرد: ایران درحال بازسازی چند پالایشگاه است و بر اساس برنامه، قرار است صادرات نفت افزایش یابد. وی افزود: «بر اساس برنامه سال 2017، صادرات حدود 600 هزار بشکه در روز را پیش بینی می کنم.»

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها