نتانیاهو: ایران بزرگترین تهدید ما است

نتانیاهو: ایران بزرگترین تهدید ما است
شنبه 9 بهمن 1395 - 10:41

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن اشاره به خطرناک بودن ایران برای این رژیم، ابراز امیدواری کرد "دونالد ترامپ" شرایط را تغییر دهد.

العالم - ایران

به نقل از پایگاه صهیونیستی «تایمز آو اسرائیل»؛ بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، طی مراسمی که در موزه "ید وشیم" (محل نگهداری اسناد مربوط به هولوکاست مورد ادعای یهودیان) برگزار شد، اظهار داشت: «ایران بزرگ‌ترین خطر برای یهودیان و اسرائیل است، امیدوارم "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، سیاستی متفاوت را در قبال ایران اجرا کند.»
در مراسمی که روز پنجشنبه برگزار شد، دیپلمات‌هایی از سراسر جهان حضور یافتند و طی آن نتانیاهو به سخنرانی درباره مطالب متعددی از جمله ایران پرداخت.
وی در بخشی از سخنانش مدعی: «با وجود آنکه دولت ایران آشکارا خواستار محو اسرائیل است، پاسخ جامعه جهانی در مقابل این تهدید همواره "سکوت" بوده است. بزرگ‌ترین و تهدیدآمیزترین خطر برای اسرائیل و مردم یهود از شرق می‌آید، از ایران.»
نتانیاهو در ادامه گفت: «فکر می‌کنم این شرایط تغییر خواهد کرد. بسیار خوش‌بین هستم که اوضاع با آغاز دوران ریاست جمهوری "دونالد ترامپ" تغییر کند.»
وی همچنین در ادعایی مضحک افزود: «به عنوان نخست وزیر اسرائیل، سکوت نخواهم کرد و قصد ندارم بیکار باشم. ما به همه اقدامات لازم برای دفاع از خود و جلوگیری از دستیابی ایران به وسایل کشتار جمعی، دست خواهیم زد.»
نتانیاهو اظهار داشت چند روز پیش در یک گفتگوی تلفنی با دونالد ترامپ درباره ایران با وی صحبت کرده است.
کاخ سفید اعلام کرد ترامپ و نتانیاهو در این گفتگوی تلفنی بر همکاری تنگاتنگ خود در بسیاری از موضوعات منطقه‌ای، از جمله "تهدید ایران" و حمایت نامحدود آمریکا از اسرائیل تأکید کرده‌اند. به ‌این ترتیب کاخ سفید تصریح کرد سیاست سخت‌گیرانه‌تری را در برابر ایران اتخاذ خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها