مخالفت گروه های امدادگر با فرمان "منع مسلمانان" ترامپ

مخالفت گروه های امدادگر با فرمان
شنبه 9 بهمن 1395 - 12:23

فرمان اجرایی ترامپ مبنی بر ممنوعیت موقت سفر اتباع چند کشور از جمله ایران و پناهجویان سوری به آمریکا با واکنش¬های تندی از سوی سازمانها و اشخاص حقیقی مواجه شد.

العالم - آمریکا

به نقل از ان بی سی؛ دستور روز جمعه ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود پناهجویان سوری و چند کشور دیگر دارای اکثریت مسلمان به آمریکا، با ابراز نگرانی و عصبانیت گروه های حمایتی و امدادرسان در این کشور مواجه شد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه با امضای دستوری "برای حفاظت از آمریکا در مقابل حملات تروریستی" ورود پناهجویان به آمریکا را برای ۴ ماه معلق و موقتا بازدید شهروندان هفت کشور با اکثریت مسلمان از جمله ایرانیان به آمریکا را ممنوع کرد. این هفت کشور ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن هستند.
«شورای روابط اسلامی- آمریکایی» اعلام کرد: از طریق راهکارهای قانون اساسی آمریکا این فرمان "منع مسلمانان" را به چالش خواهیم کشید.
انتشار اخبار این فرمان اجرایی باعث شد دانشگاه پرینستون از دانشجویان بخواهد سفر به کشورهای مذکور را به تعویق اندازند.
در این راستا، رئیس کمیته مهاجران در کنگره کشیش¬های کاتولیک آمریکا گفت: "ما شدیدا با این فرمان مخالفیم".
این فرمان فقط به مسلمانان منحصر نمی شود؛ اما بیشتر ملیتهایی را شامل می¬شود که در آخرین نسخه به روز شده برنامه «معافیت از روادید» (Visa Waiver Program) مورد اجحاف قرار گرفته بودند.
بر اساس جدیدترین نسخه  برنامۀ معافیت از ویزا؛  افرادی که بعد از تاریخ 1 مارس 2011 به عراق، سوریه، ایران و سودان سفر کرده باشند، از سفر بدون روادید به امریکا منع می‌شوند. این طرح پس از حملات مرگبار گروه تروریستی داعش در پاریس، پایتخت فرانسه مطرح شد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها