انتقاد استادان دانشگاه و 11 برنده نوبل از ترامپ

انتقاد استادان دانشگاه و 11 برنده نوبل از ترامپ
شنبه 9 بهمن 1395 - 13:58

هزاران استاد دانشگاه در آمریکا از جمله 11 برنده جایزه نوبل طی درخواستی با سیاستهای مهاجرتی رئیس جمهوری آمریکا مخالفت کردند.

العالم ـ آمریکا
 
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه اعتراض آمیز این اساتید دانشگاه آمده است: ما اساتید و محققان رشته های مختلف می خواهیم نگرانی و اعتراض جدی خود را نسبت به این اقدام رئیس جمهوری آمریکا اعلام کنیم. ما قویا خواستار بازنگری در این سیاستهای دونالد ترامپ هستیم.
در ادامه این بیانیه عنوان شده است: این سیاست های ترامپ تبعیض آمیز و برای منافع ملی آمریکا زیان بخش است. این سیاست ها فشار زیادی را به اعضای جامعه ما وارد می کند.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته فرمان جنجال برانگیز اقدامات محدود کننده علیه مهاجران را امضا کرد. در پیش نویس این دستور که در رسانه ها منتشر شده، طرح پذیرش پناهجوی آمریکا به مدت 120 روز متوقف شده است. ترامپ از ابتدای رقابت های انتخاباتی موضعی سرسختانه در قبال مهاجران داشته است. وی اخیرا دستور ساخت یک دیوار در مرز میان آمریکا و مکزیک را با هدف مقابله با موج مهاجران غیرقانونی صادر و تلاش کرده تا هزینه آن را به مکزیک تحمیل کند ؛ اقدامی که به لغو دیدار برنامه ریزی شده سران دو کشور منجر شد.
به گزارش ایرنا، از جمله برندگان جایزه نوبل که این بیانیه را امضا کرده اند می توان به ' آلوین راث' برنده نوبل اقتصاد در سال 2012، ' ادوارد موزر' برنده نوبل پزشکی در سال 2014، ' اریک ماسکین' برنده نوبل اقتصاد و استاد دانشگاه هاروارد، ' اریک ویچائوس' برنده نوبل پزشکی در سال 1995و استاد دانشگاه پرینستون، ' هارولد وارموس' برنده نوبل پزشکی سال 1999 و ' لارس پیتر هانسن' برنده نوبل اقتصاد در سال 2013 و استاد دانشگاه شیکاگو اشاره کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها