انتقاد تند گوگل از سیاست ضد مهاجرتی ترامپ

انتقاد تند گوگل از سیاست ضد مهاجرتی ترامپ
شنبه 9 بهمن 1395 - 14:56

مدیرعامل اجرایی گوگل در یادداشتی از کارکنان این شرکت که در خارج از آمریکا به سر می‌برند و تحت تأثیر دستور اجرایی ترامپ قرار می‌گیرند خواست به آمریکا بازگردند.

العالم - آمریکا

به نقل از بلومبرگ؛ «ساندار پیچای»، مدیرعامل اجرایی شرکت گوگل (زیرمجموعه شرکت آلفابت) در یادداشتی از آن دسته از کارمندان شرکت که تحت تأثیر دستور اجرایی دونالد ترامپ در خصوص مهاجران قرار می‌گیرند خواست در اسرع وقت به آمریکا بازگردند.
پیچای در این یادداشت که روز جمعه منتشر شد، از اقدام دونالد ترامپ در محدود کردن ورود مسلمانان و مهاجران به خاک آمریکا انتقاد و اعلام کرد حکم اجرایی وی بیش از 100 کارمند گوگل را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
در بخشی از این یادداشت آمده است: «دردناک است که شاهد هزینه شخصی این فرمان اجرایی برای همکارانمان باشیم. همیشه دیدگاه‌مان را در خصوص مهاجرت به گونه‌ای عمومی مطرح کرده ایم و به این کار ادامه خواهیم داد.»
این اظهارات، نشان‌دهنده عمیق شدن اختلاف میان ترامپ و شرکت‌های فعال در حوزه فناوری است که مهاجران در بخش‌های مختلف آن‌ها به فعالیت مشغولند. این شرکت‌ها به دنبال اعمال محدودیت‌های کمتری در حوزه مهاجرت هستند. به باور آن‌ها، این تصمیمات می‌تواند بر کسب و کارشان تأثیری منفی داشته باشد.»
یک سخنگوی گوگل نیز در این خصوص افزود: «ما نگران پیامدهای این فرمان و هر طرحی هستیم که می‌تواند بر کارمندان گوگل و خانواده‌هایشان محدودیت‌هایی اعمال کند، یا بر سر راه آوردن استعدادهای عالی به آمریکا مانع ایجاد کند. همچنان تلاش می‌کنیم مقامات واشینگتن و سایرین از دیدگاه‌های ما آگاه شوند.»
به گفته یک فرد آگاه که نخواست نامش فاش شود، گوگل از آن دسته از کارمندانش که در خارج از آمریکا به سر می‌برند و محدودیت‌های اعمال‌شده از سوی ترامپ شامل حالشان می‌شود خواسته است با تیم‌های امنیتی، مسافرتی و مهاجرتی شرکت در تماس باشند. این کارمندان معمولاً در آمریکا کار می‌کنند؛ اما در حال حاضر یا در حال گذراندن تعطیلات در خارج از آمریکا هستند و یا برای پروژه‌های کاری به سایر کشورها سفر کرده اند. این نگرانی وجود دارد که اگر این کارمندان گوگل روادید‌های مجاز نیز در اختیار داشته باشند، ممکن است به دلیل داشتن تابعیت یکی از 7 کشور مد نظر ترامپ، برای ورود به آمریکا با مشکل روبرو شوند.
ترامپ روز جمعه دستوری اجرایی را امضا کرد که مانع از ورود شهروندان 7 کشور مسلمان (سوریه، عراق، ایران، سودان، سومالی، یمن و لیبی) به آمریکا به مدت 90 روز می‌شود تا تصمیمات مقتضی در این خصوص اتخاذ شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها